Sadullah Ergin’den Cem Küçük’e cevap

Yıldız yazarı Cem Ufak, eski Hakkaniyet Bakanı Sadullah Ergin’in, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın istediklerini yapmadığı için bakanlıktan alındığını söylemiş oldu. Sadullah Ergin Cem Ufak’ün iddialarına yanıt verdi.


“Yeni Türkiye Yolunda” adlı konferansa konuşmacı olarak katılan AKP hükümetine yakınlığı ile malum Yıldız Gazetesi Yazarı Cem Ufak, 17-25 Aralık rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasında 4 bakanın rüşvet aldıklarına inandığını söylemiş oldu. Eski Hakkaniyet Bakanı Sadullah Ergin’in ise 17 Aralık’tan korktuğunu söyleyen Ufak, Ergin’in, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın istediklerini yapmadığı için bakanlıktan alındığını söylemiş oldu. 


Hakkaniyet Eski Bakanı Sadullah Ergin, Ufak’ün iddiaları üstüne twitter adresinden izahat yapmış oldu.


İşte Ergin’in yapmış olduğu açıklamanın tam metni:


Yıldız Gazetesi yazarı Cem Ufak, Samsun Canik’te yapmış olduğu salon konuşmasında, “19 Aralık 2013 gecesi yaşanmış olan vakaları anlatıyorum, bunlar yüzde yüz doğru vakalar” diyerek aşağıdaki iddialarda bulunmuştur:


1) “19 Aralık akşamı (doğrusu 17 Aralık akşamı) Sadullah Ergin ortalıkta yoktu. Gece 23:00 benzer biçimde polisler eşliğinde Başbakan’ın önüne getirildi. “

2) Sayın Başbakanın Sadullah Ergin’e hitaben “Bu yasaların değişmesi lazım, kısaca HSYK’nın değişmesi lazım, önlem almamız lazım. Polislerde bazı değişimler yapmamız lazım. Bu tarz şeyleri hazırla Meclis’e getir” söylediğini, benim de “Sayın Başbakanım ben bu söylediklerinizi yapamam, siz beni görevden alın. Hatay Büyükşehir Belediye Başkanlığım söz mevzusu, siz beni Hatay’a gönderin. Ya çekilme ederim ya da beni görevden alın” söylediğim.


3) Bunun üstüne o gece görevden alındığım öne sürülmüştür.


Dile getirilen iddiaların tamamı şundan, gerçek dışı ve iftiradır.


Olayların oluş şekli aşağıdaki gibidir:


1) Vaka akşamı Başbakanlık Resmi Konut’ta meydana getirilen tüm toplantılarda bulundum. Saat 03:00’e kadar resmi konuttaydım. O saatte kendi ikametime geçtim. Otuz dakika sonrasında başka bir mevzu için yeniden çağrı edildim ve yeniden resmi konuta döndüm. Vaka bundan ibarettir. Bu mevzu daha ilkin de dile getirilmiş ve tarafımdan 23.05.2014 tarihindeki basın açıklaması ile tekzip edilmiştir.


2) Sayın Başbakanın “yasaların değiştirilmesi yönündeki” talebine karşılık “Ben yapamam, beni Hatay’a Büyükşehir’e aday yapın, beni oraya gönderin” mealindeki sözler tamamen iftiradan ibarettir.


Ilk olarak;


Hatay Büyükşehir Belediye Başkan Adaylığı kesinlikle tarafımdan talep edilmemiştir. Bir vazife olarak şahsıma tevdi edilmiştir.

Olayın geçmiş olduğu iddia edilen 19 Aralık 2013 akşamı “Beni Hatay’a gönderin, Belediye Başkan adaylığım söz mevzusu” şeklinde bir konuşmanın olma ihtimali yoktur. Zira benim Hatay Büyükşehir Belediye Başkan adaylığım 03 Aralık 2013 günü meydana getirilen Ak Parti Meclis Grup Toplantısında bizzat Sayın Başbakan tarafınca duyuru edilmiştir.


Birkaç gün içinde adaylık sebebiyle görevden ayrılacak olan bir bakana, Sayın Başbakan tarafınca kanunların değiştirilmesi ile ilgili bir telkin yapılmadığı benzer biçimde benim de iddia edilen şekliyle yanıt vermem söz mevzusu olmamıştır.


3) İddia edilen diyalog sonucu 19 Aralık 2013 akşamı görevden alındığım şeklindeki sözler de gerçek dışıdır. Şu şekilde ki;

Kabine değişikliği 26 Aralık 2013 günü yapılmıştır. Kabineden Belediye Başkan talibi olan 3 bakan ( Binali Yıldırım, Fatma Şahin, Sadullah Ergin) aday oldukları için beraber görevden ayrılmışlardır. Aynı kabine değişikliğine toplam 10 bakanlıkta vazife değişikliği yapılmıştır.


Yüzde yüz doğru denilerek iddia edilen olayların bir teki dahi doğru değildir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

Sadullah Ergin

Hakkaniyet Eski Bakanı


Haber Kaynağı: Sözcü



Sadullah Ergin’den Cem Küçük’e cevap
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder