Şiddet ve terörle bizi asla korkutamaz, sindiremezler

RÖPORTAJ: Hasret GÜRSES
ozlemgurses@sozcum.com 


Bu yıl 52’ncisi düzenlenen Internasyonal Antalya Film Festivali, Türk Sineması’nın unutulmaz adları ve dünya yıldızlarının ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ aldıkları galayla başladı.


Ayşen Gruda, Kayhan Yıldızoğlu, Erden Kıral “Yaşam Boyu Onur Ödülü” ve Tijen Par “Yıldırım Önal Anı Ödülü”ne layık görüldü.


Efsaneleşmiş oyuncular Catherine Deneuve, Vanessa Redgrave ve Jeremy Irons da “Yaşam Boyu Başarı Ödülleri”ni aldılar.


Ödül töreninden ilkin Catherine Deneuve ile söyleşi etme şansım oldu, kendisine sormuş oldum: Dünyanın her köşesini etkileyen bu sertlik iklimi ile ilgili ne hissediyor? Antalya’ya gelirken endişelendi mi? Ve beyazperde dünyadaki bu kaosun yerine barışın yaygınlaşması için ne tür bir katkı yaratabilir? İşte meşhur oyuncunun verdiği yanıtlar:


ANTALYA’YA GİDECEĞİMİ DUYANLAR ÇOK ŞAŞIRDI


* Beyaz perdenin dünyadaki sulh ihtiyacına bir katkı yapabileceğini düşünmüyorum. Beyazperde hayata ve insanlara dairdir. İnsanlar konserlere, sinemalara, tiyatrolara gittiklerinde oradaki hikayenin büyüsüne kapılırlar.

* Başka bir zamanda, bambaşka bir öykünün parçası olurlar. Neşeli, mutlu bir andır o. İnsanın kendi yaşamını unutabildiği bir an. Bu anlamda yalnız bir ihtimal o acıdan uzaklaşmamızı sağlar beyazperde. Fakat dünya barışına ya da şiddetin yok olmasına bir deva değil ne yazık ki…

* Sertlik ise bugün tüm dünyanın parçası ve hepimizin bununla başa çıkması gerekiyor. Festivale gideceğimi söylediğimde insanoğlu fazlaca şaşırıp sordu, “Ne? Antalya’ya mı? Türkiye’ye doğrusu!” Sanki harbe gidiyormuşum benzer biçimde!

* Doğrusu ben de bu tepkiye fazlaca şaşırdım, onlara dedim ki, “Evet, Türkiye’ye gidiyorum, fakat önceki hafta Paris’te insanların havaya uçtuğu konserde de olabilirdim!” Bu fazlaca ürkütücü bir gerçek. Yazgıcı biri değilim fakat bu sertlik iyi mi biter bilmiyorum. Üstelik uzunca bir süredir devam ediyor ve edecek benzer biçimde…


SİNEMA HAYATIMIN ÖNEMLİ BİR BÖLÜMÜ


* Paris’teki saldırıların yaşandığı günün ertesi, sabah erken saatlerde ilkin bir kafede kahvemi içtim, sonrasında da hücum mekanlarına yakın bistrolarde yiyecek yedim. Bir pazar günüydü ve hepimiz sokaklardaydı.

* Parisliler şu mesajı veriyordu sanki “Bizi korkutamazsınız, sindiremezsiniz, evlere sokamazsınız… Hayatımızı hep yaşadığımız benzer biçimde yaşamaya devam edeceğiz.” Ben de aynen bu şekilde hissettiğim için tüm hafta sonu dışarıdaydım, Paris sokaklarında.

* Antalya’ya da bu duygularla geldim. Üstelik festivalleri fazlaca severim. Beyazperde hâlâ hayatımın fazlaca mühim bir kısmı, beyazperde sevgim de o şekilde… Burada olmaktan da mutluyum.


ÜNLÜ YILDIZA YAŞAM BOYU BAŞARI ÖDÜLÜ


Dünyaca meşhur Fransız oyuncu Catherine Deneuve, Antalya Film Festivali’nde Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne layık görüldü. Film festivali tüm hafta film gösterimleri ve söyleşilerle sürecek.


Haber Kaynağı: Sözcü



Şiddet ve terörle bizi asla korkutamaz, sindiremezler
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder