"2 ayrı referandum olabilir"


‘2 ayrı referandum olabilir’


Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalınca, bir erken seçim ihtimali olmadığını belirtti ve yeni anayasa ile başkanlık sisteminin ayrı ayrı referanduma götürülebileceğini söylemiş oldu.

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalınca, yabancı basın mensuplarına verdiği mülâkatta bir erken seçim ihtimalinin olmadığını kolaylıkla söyleyebileceğini beyan etti ve başkanlık sistemi ile yeni anayasa için iki ayrı referandum yapılabileceğini söylemiş oldu.


Kalınca, “Yeni anayasa için herhangi bir halde erken seçim olamayacağını kolaylıkla söyleyebilirim” dedi ve Cumhurbaşkanığı’nın yeni bir anayasa taslağının mevcut parlamento tarafınca yapıldığını görmeyi istediğini sadece her halükârda bu taslağın referanduma gitmesi gerekeceğini beyan etti. Kalınca, “Sayın Cumhurbaşkanı’nın önerilmiş olduğu benzer biçimde, iki yol olabilir. Başkanlık sistemini içeren yeni anayasa için bir referandum yapılabilir ya da başkanlık sistemi halkın önüne ayrı bir referandumla götürülebilir” dedi.


Sözcü, ek olarak PKK’nın Suriye kolu YPG ile ilgili olarak “ABD’nin pozisyonunda bazı değişimler görüyorum. Sanıyorum daha dikkatli olmaya başladılar. YPG’nin hareketleri, Rusya ve Esed rejimiyle bağlantıları mevzusunda onlar da endişelerini dile getirdiler” dedi.


Kaynak: Reuters


Kaynak: Al Jazeera Türk


Haberin Devamı

"2 ayrı referandum olabilir"
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder