E-öğrenme alanında Türkiye’nin öncü ve lider kuruluşu Enocta 2013 yılı “Çalışanların En Çok Tercih Ettiği Eğitimler” araştırmasını yayınladı. 400’ü aşkın şirket, kamu kurumu ve üniversitede 1 milyon 700 binden fazla kişiye internet aracılığıyla eğitim veren Enocta’nın verilerine göre 2013 yılında çalışanlar en yüksek ilgiyi Microsoft Office programlarını kullanma eğitimlerine gösterdi, en fazla tamamlanan eğitim “Microsoft Excel 2010” eğitimi oldu. Bu eğitimi yine Microsoft Office eğitimlerinden “Outlook 2010”, “Power Point 2010”, “Office Genel Özellikleri” ve “Word 2010” eğitimleri takip etti. Office 2010 eğitimlerinin ardından en çok tercih edilen iki eğitim ise “Profesyonel Hayatta Etki İçin Kişisel İmaj” ve “İkna İnce İştir” eğitimleri oldu. Çalışanlar eğitim için en çok Çarşamba ve Perşembe günlerini ve sabah 9.00 ile akşam 16.00-18.00 arasını tercih ettiler.
Enocta Genel Müdürü Ahmet Hançer, Enocta eğitimlerinin tümünün uzman kuruluşların desteği ile eğitim teknolojileri alanındaki tüm yeniliklerden yararlanılarak hazırlanıp sunulduğunu belirterek şunları söyledi:
“ Eğitimlerimizin tümü katılımcıların ilgisini çekecek tarzda ve en kısa zamanda en verimli sonucu alacak şekilde hazırlanıyor, eğitim alanların durumuna ilişkin olarak da sürekli ölçümleme yapılıyor. Örneğin,Microsoft Office eğitimlerini hazırlarken, öncelikle programların kullanılma amaçlarını anlatmaya ve son yenilikleri açıklamaya çalıştık. Sonrasında programları etkili ve hızlı kullanmaya yönelik bilgilere yer verdik.
Çalışma yaşamının en önemli konularından birisi olan Profesyonel Hayatta Etki İçin Kişisel İmaj ve İkna konusundaki eğitimler de ise bilimsel yöntemlerle en etkili sonucu verecek şekilde hazırlandı. Bu konuda eğitim ortağımız ADS Consulting Group oldu.”
Profesyonel Hayatta Etki İçin Kişisel İmaj eğitiminin bölümlerini: “Başarılı Kişisel İmajın Temel Kuralları”, “Giyim Stratejileri”, “İmajınızı Yerle Bir Eden Unsurlar”, “İş Yerinde Giyimin İncelikleri”, “Kişisel İmajın Kurum İmajına Etkileri” gibi başlıklarında hazırlanan e-öğrenme içerikleri oluşturdu.
İkna konusundaki eğitimin alt başlıkları ise “Bahtsızlık Sendromu”, “Hazırlık”, “Ortam Yaratma”, “Faydam-Faydan-Faydamız”, “Bitirelim Şu İşi” oldu.
Enocta Genel Müdürü Ahmet Hançer, Enocta tarafından hazırlanıp sunulan “Microsoft Office” eğitimlerinin yaygın bir ihtiyaca yanıt verdiği için yüksek talep gördüğünü belirterek, “Enocta olarak bu konuda önemli bir açığı kapattığımıza inanıyoruz” dedi.
Profesyonel Hayatta Etki İçin Kişisel İmaj ve İkna İnce İştir eğitimlerinin ise aynı zamanda çalışanların işyerindeki psikolojisi ve öncelikleri hakkında bilgi verdiğini bu eğitimlerde yer alan görsel işitsel efektlerle desteklenen içeriklerde profesyonel gelişimleri ile ilgili yol ve yönteminin gösterildiğini söyledi. Hançer şöyle devam etti:
“Profesyonel Hayatta Etki İçin Kişisel İmaj ve İkna İnce İştir eğitimlerinin ikisi de hikaye tabanlı. Yaratılan hikaye ve kurgu ile eğitimi alanlar iş hayatının rutininden farklı bir ortama giriyorlar. Eğitimde mikro bir dünya yaratılıyor ve eğitimi alan çalışanlar orada bir görev alıyorlar. Bu görevi gerçekleştirirken de aynı zamanda öğrenme hedeflerini gerçekleştirmiş oluyorlar. Bunu farkında olmadan bir eğitim ortamı içerisinde yapıyorlar.”
Enocta Çalışanların en çok tercih ettiği eğitimler” hakkında veriler şu şekilde sıralandı:
Çalışanların eğitim almayı en çok tercih ettikleri günler ve saatlerse şöyle sıralanıyor:
En çok eğitim alınan aylar : Ocak – Mayıs – Kasım ve Aralık
En çok eğitim alınan günler : Çarşamba ve Perşembe
En çok eğitim alınan saatler : Sabah 9:00 ve akşam 16 :00 ve 18:00 civarı
Haber Kaynağı: Sözcü
0 yorum:
Yorum Gönder