Türkiye’yi yurtdışında temsil edecek yeni logo ve slogan belli oldu. Erdoğan, logoyu yeni Türkiye’nin özgüven simgesi olarak tanıttı.
Erdoğan, Kanal İstanbul Projesi için de “İnşallah yakında onun da adımları atılacak.” dedi.
Türk sanayisini yurtdışında tanıtmak ve ‘Türk Malı’ algısını yükseltmek için 1.5 yıl önce başlatılan ‘Türkiye Markası’ çalışması tamamlandı. Türkiye’nin yeni sloganı ve logosu belli oldu.
Türk motiflerinin çağdaş değerlerle harmanladığı turkuaz rengi Turkey (Türkiye) logosu, İngilizce ‘Turkey – Discover the potential’ (Türkiye – Potansiyeli Keşfedin) sloganıyla kullanılacak.
Çırağan Sarayı’ndaki logo tanıtımında konuşan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, “İnşallah bugünden itibaren Türkiye’de üretilen ürünlerin üzerinde, ‘Made in Turkey’ damgası yerine artık bu logo olacak. Dünyanın neresinde olursa olsun bu logoyu görenler o ürünün Türkiye’de üretildiğini, Türkiye’den ihraç edildiğini anlayacaklar” dedi.
150 kişi seçti
Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) koordinasyonuyla işadamlarından reklamcılara yaklaşık 150 kişilik ekibin ortak görüş alışverişiyle şekillenen yeni slogan ve logonun tanıtımına Erdoğan’ın yanı sıra Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik de katıldı.
Potansiyel yerine güç
‘Discover the potential’ (Potansiyeli keşfet) sloganını Türkçe’ye çevirirken ‘potansiyel’ yerine ‘güç’ sözcüğünün kullanımının daha uygun olacağını belirten Tayyip Erdoğan, şunu söyledi:
“Bugünden itibaren tüm dünyada Türkiye’yi ve Türkiye ürünlerini bu logoyla ve ‘Gücü keşfet’ sloganıyla tanıtıyor olacağız.”
Dünyaya teklif
Slogan ve logonun hızla benimseneceğine yürekten inandığını belirten Erdoğan, “Yeni Türkiye’nin, güçlü Türkiye’nin artık küresel iddiaları ve hedefleri olan Türkiye’nin özgüven simgesi olarak görüyorum” dedi.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de “Bu bir marka değildir, marka olan Türkiye’nin kendisidir. ‘Turkey – Discover the potential’ tüm dünyaya yapılmış bir tekliftir” dedi.
Çılgın Proje başlıyor
Türkiye’nin dünyanın en büyük havalimanını inşa edebilen bir ülke olduğuna işaret eden Erdoğan, şunu söyledi:
“Yavuz Sultan Selim Köprü’sü, Boğaz’ın altından tüp geçit önümüzdeki yıl sonuna yetişiyor. İzmit geçişi hızla devam ediyor. Kanal İstanbul Projesi, inşallah yakında onun da adımları atılacak.”
İstanbul’a 2. bir Boğaz açacak olan Kanal İstanbul için Erdoğan ‘Çılgın Proje’ benzetmesini yapmıştı.
‘iPhone 6’da çok fark yok’
ABD’li teknoloji devi Apple tarafından yeni piyasa sürülen akıllı cep telefonu iPhone 6’dan da bahseden Erdoğan şunları söyledi:
“İnsanlar o marka telefonun yeni modelini alabilmek için gece dahi saatlerce kuyrukta bekliyor. Bu marka hemen her yıl yeni bir model çıkardığı halde, modeller arasında çok büyük farklılıklar da yok ha, bunu da söyleyeyim. Marka sahip olduğu prestij ve tanınmışlık sayesinde uzun kuyruklar oluşturabiliyor. Türkiye ekonomideki tüm belirsizliklere rağmen böyle küresel markalar oluşturmayı başardı. Artık ufukları zorlayan yeni markalar üretmemiz lazım.”
8 motİf var
Londra merkezli Saffron Brand Consultants tarafından tasarlanan logoda, Türk halkının tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandığı kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş anlamlar yüklendi. Buna göre logoyu oluşturan 8 motif, yükseliş, sinerji, dünya, buluşma, doğu ve batı, inovasyon, birliktelik ve harmoniyi simgeliyor. Saffron Brand’in kurucusu Wally Olins’in marka konusunda 25 dile çevrilen kitapları bulunuyor.
Haber Kaynağı: Rahatsız
0 yorum:
Yorum Gönder