İstanbul-İzmir arası 2 saat 50 dakika, ücreti 120 TL


2010 senesinde açıklanan fiyatla vatandaşlar 60 TL’ye Körfez’den geçebilecekken, bugünkü kura gore ise köprünün geçiş fiyatı oldukça yüksek olacak benzer biçimde gözüküyor. CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan verdiği sual önergesinde ”Köprüden 120 TL geçiş tutarı mi olur?” diye sormuştu.


 


Ulaştırma, Denizcilik ve iletişim Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü’nün tutarına ilişkin; “Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, fakat şuanda ezberimde değil.” dedi. CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan da Yıldırım’ın cevaplaması istemiyle verdiği önergede, “Köprüden 120 TL geçiş tutarı mi olur?” diye sormuştu.


Ulaştırma, Denizcilik ve Iletişim Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi ve otoyol çalışmalarını inceledi. Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu AKP Kocaeli İl Başkanı Şemsettin Ceyhan, ilçe belediye başkanlarından İsmail Baran ve Hüseyin Üzülmez’in de katılmış olduğu teknik araştırma gezisinde çalışmanın son geldiği durum yerinde görüldü.


İSTANBUL-İZMİR ARASI 2 SAAT 50 DAKİKA OLACAK


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki güzergahta bulunan 3,5 kilometrelik Samanlı tünelinde araştırmalarda bulunan Yıldırım, “İstanbul-İzmir Otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. İstanbul-İzmir Otoyolu’nu ve dünyanın en büyük dördüncü köprüsü İzmit Körfez geçişini inceledik. Kullanılan tel halatlarının boyu 80 bin kilometredir. Bu mühim projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve karayollarının esirgemez çalışanları gerçekleştirmiş oldu. Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Biz eskiden birinci ve ikinci köprüyü yaptık. Orada yabancılar müteahhit, bizim firmalarımız taşerondu. Türkiye, AK Parti iktidarında o şekilde bir mesafe aldı ki; dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklıyla, gücüyle gerçekleştirir hale geldik. Bunun en güzel örneği bu projedir.” diye konuştu.


“MAYIS AYI SONUNDA İZNİK ÇIKIŞINA KADAR OLAN KISIM AÇILACAK”


“Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi evvelinde hizmete açacağız” diyen Ulaştırma, Denizcilik ve Iletişim Bakanı, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul’dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. İstanbul-İzmir içinde 433 kilometrelik bölüm için Balıkesir, Manisa ve İzmir’de emekler devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak.”


“YOLUN MALİYETİ 30 KATRİLYONA YAKIN”


Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Bakan Yıldırım, “Bu otoyol tek köprünün finansman dahil maliyeti 30 katrilyona yakın. Doğrusu 9 milyar dolar. Bugüne dek kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Neredeyse işin 3’te 1’i tamamlandı. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. Türkiye nüfusunun yüzde 40’ını, ülkenin ulusal gelirinin yüzde 65’ini üreten bu bölge adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki iktisat oldukça daha büyüyecek. Bu bölge tamamen gelecek dönemde 2023 hedeflerinin gerçekleşmesinde lokomotif görevi üstlenecek. Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. İki yılımız daha var. Aslına bakarsak sözleşmede öngörülen vakit dilimi 7 yıl. 2 yıl öncesinden projeyi bitirmiş olacağız.” diye konuştu.


“DÜNYANIN DEĞİŞİK YERLERİNDEKİ YOLLARLA KIYASLADIĞIMIZDA BURASI GEÇİŞ ÜCRETLERİ BAKIMINDAN EN UCUZ YOLDUR”


Köprüdeki ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını vurgulayan Binali Yıldırım, “6 dakikada İzmit’ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir. Kimi zaman köprüden geçiş pahalı olacak diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir. Bunun bu şekilde bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devren modeliyle meydana gelen projedir. Buraya 30 trilyon yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içinde toplaması lazım. Peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi noksan kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz. Noksan kalmazsa bir şey yapmak gerekmiyor. İstanbul-İzmir arasını hesap ettiğimizde bu yol fazlaca karlı. Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, fakat şuanda ezberimde değil.” şeklinde konuştu.


Sonrasında Bakan Yıldırım, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu ve beraberindekiler konuşmaların peşinden araçla yolu gezdi.


KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİ


Köprünün temel atma töreni 29 Ekim 2010 tarihinde gerçekleştirildi. O dönem köprünün geçiş tutarı 35 dolar+KDV olarak açıklanmıştı. Köprünün geçiş tutarı halen 35 dolar; fakat geçiş fiyatı açıklandığında dolar kuru 1.43 iken, bugün ise 3 TL’ye gelmiş durumda. 2010 senesinde açıklanan fiyatla vatandaşlar 60 TL’ye Körfez’den geçebilecekken, bugünkü kura gore ise köprünün geçiş fiyatı oldukça yüksek olacak benzer biçimde gözüküyor. CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan da 3 Ocak’ta, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyolu’nu TBMM gündemine taşmıştı. Tarhan, Ulaştırma, Denizcilik ve Iletişim Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması isteğiyle TBMM Başkanlığı’na sual önergesi vermişti. Tarhan, “Köprüden 120 TL geçiş tutarı mi olur?” diye sormuştu.


Haber Kaynağı: Sözcü



İstanbul-İzmir arası 2 saat 50 dakika, ücreti 120 TL
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder