İstanbul, 2 şubat (DHA) – Yapı Kredi, 2015 senesinde katma kıymeti yüksek ürünlerde büyümeye odaklanarak, mevduat ve toplam kredilerde yüzde 21 gelişme gösterdi. Böylece bankanın toplam nakdi ve gayrinakdi kredileri 210.1 milyar liraya, toplam mevduatı ise 130 milyar liraya terfi etti.
Konsolide etken toplamı senelik bazda yüzde 21 artarak 235 milyar liraya ulaşan Yapı Kredi’nin temel bankacılık gelirleri de yüzde 20 artarak 10 milyar lirayı, konsolide net kârı da 1.9 milyar lirayı aştı.
2015 yılının Türkiye’nin yanı sıra global piyasalar için de hareketli bir yıl bulunduğunu belirten Yapı Kredi CEO’su Faik Açıkalın, “2015 yılı belirsizliği tetikleyen pek oldukça gelişmenin yaşandığı bir yıl olmasına karşın bankacılık sektörü için başarıya ulaşmış bir yıldı. Yapı Kredi olarak ikimiz de 2015 senesinde bir süredir uyguladığımız Akıllı Gelişme stratejimizin pozitif neticelerini almaya devam ettik. Hem de bu stratejimiz yardımıyla sürdürülebilir ve sıhhatli büyümemizi de sürdürdük. Temel bankacılık gelirlerimiz bundan önceki yıla nazaran, hususi bankalar averajı olan yüzde 14’lük artışa rağmen yüzde 20 artarak 10 milyar TL’yi aştı. Ek olarak hem mevduatta, hem de nakdi kredilerde hususi bankalar averajının 3 puan üstünde performans göstererek yüzde 21’lik gelişme elde ettik. Nakdi kredilerde payımızı 8 baz puan artırarak yüzde 10,3 seviyesine taşıdık. Bankamız bilhassa bireysel gereksinim kredileri ve KOBİ kredilerinde kuvvetli bir gelişme performansı gösterdi. Katma kıymeti yüksek ürünlerde büyümeye odaklanmamız sonucunda KOBİ kredilerinde yüzde 35, bireysel gereksinim kredilerinde ise yüzde 37 oranında gelişme sağladık” dedi ve sözlerine şu şekilde devam etti:
“Toplam satın alan tabanımız ise 21.3 milyon seviyesine ulaştı”
“Gelişme stratejimiz kapsamında 2015 senesinde yatırımlarımıza da devam ettik. Satın alan odaklı bankacılık anlayışımızla satın alan tabanımızı büyütmeyi ve dağıtım kanallarımızı genişletmeyi sürdürdük. Yeni satın alan kazanımında başarıya ulaşmış bir performans sergiledik ve etken satın alan sayımızı artırdık. Son 2 yılda 1 milyon 200 bin kişiyi Yapı Kredi ayrıcalıklarıyla tanıştırmıştık olduk. Toplam satın alan tabanımız ise 21.3 milyon seviyesine ulaştı. Bu zamanda 2.661 yeni çalışanımızı da Yapı Kredi Ailesi’ne kattık. Hizmete giren yeni şube ve ATM’lerimizle bankacılık ağımızı da genişletmeye devam ettik. Bankacılığın dijital dönüşümüne öncülük eden bir banka olarak dijital bankacılık ve teknoloji yatırımlarımızı da hız kesmeden sürdürdük. Dijital bankacılığı kullanan satın alan tabanımızı hızla büyüterek etken kullanıcı sayımızı 2 yılda yüzde 129 oranında artırdık. 2015 yılsonu itibarıyla dijital bankacılık satın alan sayımız 4.1 milyona ulaştı.”
Fonlama kaynaklarının çeşitlendirilmesinin 2015 senesinde da Yapı Kredi açısından öncelikli olmaya devam ettiğini belirten Açıkalın, “Yıl süresince sendikasyon, seküritizasyon, tahvil ihracı ile öteki finansal enstrümanları kullanarak sağladığımız 4.6 milyar dolarlık deposu da ekonomiye aktardık” dedi.
"Worldcard Türkiye`nin ve Kıta Avrupası`nın en büyüğü"
Yapı Kredi’nin belirlediği alanlarda öncü, yenilikçi ve önder konumunu 2015’te de sürdürdüğünü söyleyen Açıkalın, şu detayları verdi: “Worldcard, kart hamili cirosunda yüzde 19,5, POS cirosunda yüzde 20,9 ve kredi kartı adedinde yüzde 18,1 pazar oranı ile gene liderliğini sürdürdü. Worldcard ek olarak, The Nilson Report’un 45 senedir sürdürdüğü ve tüm dünyayı kapsayan son raporuna gore de kredi kartları alacak bakiyesinde 7 milyar 580 milyon dolarlık hacmiyle Türkiye’nin ve Kıta Avrupası’nın birinci markası seçildi.”
"Sürdürülebilir ve sıhhatli gelişme devam edecek"
Yapı Kredi’nin, hem bankacılık hem de toplumsal mevzularda gereksinimleri doğru okuyan yaklaşımı ve performansı doğrultusunda yıl boyu büyük takdir topladığını belirten Açıkalın, “Bankamız satın alan odaklı yaklaşımı, web ve mobil bankacılık uygulamaları, başarıya ulaşmış nakit yönetimi yardımıyla yıl süresince hem mahalli hem de internasyonal elit kuruluşlar tarafınca değişik alanlarda 30’a yakın ödüle layık görüldü” dedi.
2016 yılına da mühim hedeflerle başladıklarını belirten Açıkalın, “Gelişme stratejimizin ikinci aşamasında sıhhatli ve kaliteli büyümemizin neticelerini alarak daima olduğu benzer biçimde sürdürülebilir, satın alan odaklı bankacılık anlayışımıza devam edeceğiz. Gelişme planımız çerçevesinde son iki senedir hizmet ağımızı güçlendirmek için şube, ATM ve çalışanlarımıza yaptığımız yatırımlar 2016’da performansımızı destekleyecek. Bu yöndeki yatırımlarımızın verimliliğini daha da artırmaya odaklanacağız. Hem de etken kalitemizi, ana para ve likidite tabanımızı koruyarak kârlılığımızı artıracağız. Dijital dönüşümün öncü bankalarından biri olarak, satın alan odaklı yaklaşımımız ve ‘Hizmette Sınır Yoktur’ anlayışımız doğrultusunda mobil bankacılık başta olmak suretiyle tüm dijital kanallarımızı da geliştirip zenginleştirmeye devam edeceğiz” diye ekledi.
(lı)
DHA
Haber Kaynağı: Sözcü
Yapı Kredi`nin mevduat ve kredileri 2015`te yüzde 21 büyüdü
0 yorum:
Yorum Gönder