Otomobil pazarı büyümesini sürdürürken, lüks otomobil satışları da artmaya devam ediyor. 2015 senesinde lüks otomobil pazarı yüzde 8 oranında büyüdü. Bain & Company tarafınca hazırlanan 14. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu’na nazaran, küresel lüks tüketim pazarı 2015 yılını 1 trilyon Euro’yu aşan bir ciro ile kapattı. ABD’nin yüzde 34’lük oran ile en büyük oranı almış olduğu küresel lüks tüketim pazarının lideri ise yüzde 8’lik bir gelişme yakalayan lüks otomobiller kategorisi oldu.
Perakende satış değeriyle 2015 yılını 1 trilyon Euro’luk bir ciroyla kapatan küresel lüks tüketim pazarının yüzde 80’ini lüks otomobiller, lüks oteller ile kişisel lüks tüketim malları oluşturuyor. 2015 senesinde averaj yüzde 5 gelişme gösteren küresel lüks tüketim pazarının liderliğini ise yüzde 8’lik gelişme oranıyla lüks otomobiller yapıyor. Araştırmaya nazaran küresel turistler, kıymet kaybeden Euro ve Yen’den yarar sağlamak amacıyla Avrupa ve Japonya’ya akın ederken, ABD pazarı aşırı değerlenen dolar sebebiyle gezgin harcamalarında düşüş yaşadı. Asya pazarında Cenup Kore, 11 milyar Euro’luk ciro ve yüzde 4 gerçek büyümeyle bölge birincisi oldu. Bain’in raporuna nazaran, aralarında deri aksesuarların, moda, parfüm ve kozmetik ürünlerinin yer almış olduğu kişisel lüks tüketim malları kategorisi 2015’te 253 milyar Euro’ya ulaştı.
Son birkaç senedir “Lüksün Yeni Normali” denen bir trende dikkat çektiklerini, sadece satış hacminde yaşanmış olan yavaşlamanın etkilerini yeni yeni görmeye başladıklarını dile getiren Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Volkan Kara, “Lüks markalar için esas savaşım şimdi başlıyor. Öngörülmesi zor iniş çıkışları başarıyla yönetebilen markalar kazanacak. Öte taraftan son yıllarda önlenemez bir halde artan lüks tüketim malları fiyatlarının artık geri teptiğini gözlemliyoruz. Yaptığımız emek verme bizlere lüks tüketim malları pazarındaki en mühim probleminin doğru fiyat politikası bulunduğunu gösteriyor. Günümüzde e-ticaretin ve küresel turizmin artmasıyla tüketiciler gerek ülkelerindeki, gerekse internasyonal pazarlardaki tutarları oldukça iyi takip eder hale geldi. Burada lüks markaların yapması ihtiyaç duyulan, iyi bir fiyat politikasıyla yurt içinde ve internasyonal pazarlarda uyguladıkları fiyatlar arasındaki farkları yönetebilmek. Öte taraftan, tüketiciler fiyat mevzusunda artık oldukça daha bilgili; lüks ürüne değerinden fazla ödemek istemiyor. Bir öteki mühim mevzu ise, gittikçe dijitalleşen dünyada mağazacılığın iyi mi konumlanacağı. Lüks markalar, kendi mağazalarını sürdürebilir kılmak için ziyaretçilere fazlaca daha etkisi altına alan bir satın alan deneyimi yaşatmak zorunda kalacaklar.” dedi.
EN BÜYÜK HARCAMAYI ÇİNLİLER YAPIYOR
Bain & Company tarafınca hazırlanan 14. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu’na nazaran, Çinli tüketiciler yüzde 31 ile lüks mallar tüketiminde en büyük harcamayı icra eden kesim olmaya devam ederken, onu yüzde 24 ile Amerikalılar, yüzde 18 ile Avrupalılar takip ediyor. Vergi İade hizmeti veren Global Blue tarafınca tax-free (vergiden muaf) alışveriş mevzusunda ortaya konan veriler, Çinli tüketicilerin bilhassa Avrupa ve Japonya benzer biçimde olgun pazarlara kur dalgalanmalarından yararlanmak için akın ettiklerini ortaya koyuyor. Buna gore Çinlilerin vergiden muaf olarak satın aldıkları, bilhassa daha erişilebilir lüks mallarda yüzde 64 oranında bir artış olduğu görülüyor. Aşırı lüks malları yeğleyen Amerikalılar ise yüzde 67 ile bu artışta ikinci sırada içeriyor. Öte taraftan raporda, Rusların Avrupa’daki vergiden muaf harcamalarını yüzde 37 oranında azalttıklarına dikkat çekilirken, Japonların Avrupa’daki harcamalarının da yüzde 16 oranında düşmüş olduğu belirtiliyor. Aşırı değerlenen dolar pek oldukça küresel gezgin için ABD’yı pahalı hale getirirken, Amerikalı tüketicilerin mahalli harcamalarını arttırdıkları gözleniyor. Buna karşılık ABD 79 milyar Euro ile küresel lüks pazarı içindeki yenilmez hakimiyetini duyuru ederken, yalnız New York kentinde meydana getirilen harcamaların tek başına Japonya’yı geçmiş olduğu belirtiliyor.
TOPTAN SATIŞ KANALI LÜKSTE ÖNEMİNİ KORUYOR
Toptan satış kanalı yüzde 66’lık oranla lüks kişisel tüketim malları cephesindeki en baskın dağıtım kanalı olmaya devam ederken, perakende de pazar payını genişletmeye devam ediyor. Perakendede ki gelişme 2014’e gore yavaşladı, 2014’de 750 mağaza açılırken 2015’de bu sayı 600’lere düştü. Raporda yavaş bir gelişme trendi izleyen küresel lüks tüketim malları pazarını canlandıran bir öteki unsurun ise havalimanı içinde gerçekleşen satışlar olduğu belirtiliyor. Küresel turistler mevcut döviz kurları ile tüketimlerinde yüzde 29’luk bir artış gerçekleştirmiş oldu. Öte taraftan 2015’te yüzde 7’lik bir pazar payını yakalayan e-tecim, 2012 rakamlarını ikiye katlamış durumda. Çin benzer biçimde büyümekte olan orta derslik ekonomilerin iyi fiyata, iyi kalite ürüne doğru yönelim içinde olduklarına dikkat çekilen raporda, indirimde gerçekleşen satışların 26 milyar Euro’ya yaklaştığı ifade ediliyor.
LÜKSÜN BEDELİ
Bugün lüks markaların önündeki en büyük güçlük fiyatlama modelleri haline geldi. E-ticaretin ve global turizmin hızla büyümesi internasyonal fiyatlar içinde ciddi bir şeffaflık yaratmaya başladı. Dolayısı ile lüks markalar yıldan yıla ve bölgeden bölgeye gerçekleşen volatiliteyi azaltabilmek için küresel ve bölgesel ölçekte koordineli hareket etmek zorunda kalacaklar. Burada kanal ve pazar bazında yığın yönetimi, global turizmdeki dalgalanmalar ve fiyat ve indirim stratejilerinde küresel koordinasyon giderek daha mühim bir hale gelecek. Ek olarak dijitalleşmenin baş döndürücü bir hızla ilerleği bir dünyada, fizyolojik mağaza m2 büyümeleri giderek daha iyi optimize edilmek zorunda kalınacak. Ek olarak geçtiğimiz on yılda, daha ayrıcalıklı bir marka konumuna ulaşmak için meydana getirilen yüksek fiyat artışları artık geri tepmeye başladı. Pazar dalgalanmalarından yararlanmak için meydana getirilen kısa vadeli taktiksel fiyat artışları yerine, daha uzun vadeli tüketicilerin itimatını kazanmaya ve marka kredibilitesini arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi gerekecek.
Haber Kaynağı: Sözcü
Lüks otomobil pazarı yüzde 8 büyüdü
0 yorum:
Yorum Gönder