‘Kırılmadık rekor bırakmadık’

Genel Müdür Önder Göker, “Hyundai Assan olarak 2015’te, 215 binlik kapasiteyi 226 bin adetle bitirdik. Ürettiğimizin yüzde 89’unu ihraç ettik, iç pazarda da sattığımız araçların yarısını üreterek kendi adımıza kırılmadık üstün dereceli bırakmadık’ dedi.


 


Son günlerde hem iç pazar hem de Avrupa’dan gelen talebin artmasıyla üretim ve ihracat rakamlarında üstün dereceli kırmaya hazırlanan Hyundai Assan, otomotiv sanayinin 2015 yılındaki yükselen yıldızı oldu. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Üç vardiya üretimle kapasitesi olan 215 bin adetlik fabrikada yılı 226 bin 500 adetle kapatacağız. Bu rakamın yüzde 89’u olan 200 bin 777 adetlik bölümünü ise ilk olarak Avrupa pazarlarına ihraç ederek Türkiye’nin ürettiği araçları en yüksek oranda ihraç eden fabrikası olduk” dedi.  Türkiye’de i10 ve i20 modelleriyle en oldukça binek otomobil üretimini de gerçekleştiren ikinci yapınak konumundaki Hyundai Assan, gene ihracat rakamlarıyla da yurt dışına en fazlaca binek vasıta gönderen ikinci yapınak olarak öne çıkıyor.


TÜRKİYE’DE 25. YILINI KUTLUYOR


Türkiye’de 25’inci senenin kutlayan Hyundai’nin iç pazardaki satışlarında da artış yaşandı. Göker, “2015’te 25 bin i10 ve i20 modelini Türk tüketicisiyle buluşturmuş olacağız. Yılsonunda 50 bin adedin üstünde bir satış rakamına ulaşacağız ve böylece sattığımız araçların yarısını Türkiye’de üretmiş olacağız. Bu yerli vasıta satışı ve yerlilik oranı da bir üstün dereceli bizim için. 2015 senesinde gerçek anlamda kırılmadık üstün dereceli bırakmadık” dedi. İki seçim süreci sırasındaki siyasal belirsizlik ve döviz kurlarındaki artışa karşın 2015 yılının ilk 11 ayında toplam pazarda yüzde 31, otomobil pazarında ise yüzde 28 gelişme yakalandığını belirten Genel Müdür, Aralık ayıyla senenin toplamda 950-975 bin adetlerde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. Ikimiz de 50 bin adedin üstünde bir sayı yakalayacağız. Sadece bizim için mühim bir öteki gösterge ise geçen yıla gore perakende satışlarımızı yüzde 35 oranında artırmamız. Toplam satışlarımız içinde perakende oranımızı yüzde 70 seviyelerine yükselttik” diye konuştu.


300 beygirlik İzmitli i20 WRC


Geçen hafta Almanya’daki Motorsporları merkezinde tanıtılan i20 WRC modeli için bizim bir başka gurur kaynağımız diyen Önder Göker, “ Türk işçisinin emeğiyle üretilen i20, Almanya’da modifiye edilerek Dünya Ralli Şampiyonası 2016 sezonunda ter dökecek” dedi. Öte taraftan 2020’ye kadar tabiat dostu motorlar artacak diyen Göker, “Dünyanın ilk hidrojenle çalışan yakıt hücreli aracı olan ix35 Fuel Cell’in seri üretimine 2013’te süregelen Hyundai, “2020 Yakıt Ekonomisi Yol Haritası”na ağırlık vermeye başladı. neredeyse tüm segmentlerde yeni motorlar devreye girecek” dedi.


Avrupa’nın ‘en hızlısı’ Tucson


Eylül ayında satışına başlanan Tucson modeli, aralarında Türkiye’nin de olduğu 30’dan fazla Avrupa ülkesinde 85 bin adetlik satışı geçerek ilk tanıtımda en oldukça ilgi gören Hyundai modeli olmayı başardı. 177 beygir gücündeki 1.6 litrelik turbo motoruyla öne çıkan Tucson, Türkiye’de de yüksek talep görmüş oldu ve yalnız 3,5 aylık kısa bir sürede 3 bin 400 adedin üstünde satışa ulaştı.


Haber Kaynağı: Sözcü



‘Kırılmadık rekor bırakmadık’
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder