Kamil ELİBOL
Devletin yerli sanayinin desteklenmesi için almış olduğu yüzde 51 araç-gereç kullanma şartının Türkiye’de iş icra eden yabancı firmalarca uygulanmadığı ortaya çıktı. Ankara Endüstri Odası, süratli tren projesini yürüten Çinli firmayı yerli araç-gereç kullanmadığı nedeni öne sürülerek Ulaştırma Denizcilik ve Iletişim Bakanlığı’na yakınma etti.
ASO, Devlet Demir Yolları’nın (DDY) süratli tren yapımı ihalesine ilişkin anlaşmasında yüzde 51 yerli araç-gereç kullanım şartının bulunduğuna dikkat çekerek, “Yabancı firmaların bu kurala uymadığı görülmektedir. Bu da yerli sanayiyi baltalamaktadır” dedi.
Sanayiciler krizin iyi mi giderileceğine ilişkin öneride de bulunmuş oldu. ASO raporunda çözüm reçetesi, “Mevzunun muhatabı Ulaştırma Bakanlığı ve DDY’nin ortak kuracakları birimle firmanın yerli sanayiden alım yapması sağlanmalıdır” diye açıklandı.
YÜKSEK PRİM İSTİYOR
Raporda, 2011-2013 yıllarında kauçuk ve plastik sektöründe aşırı hasar ödendiği için işçilere mali sorumluluk sigortası yapılamadığı da vurgulandı. “Kauçuk sektöründe iş icra eden sanayicilerden mali sorumluluk sigortası için oldukça yüksek prim istenmektedir” denildi. ASO, Iktisat Bakanlığı’na çağrıda bulunarak sigorta kuruluşları ile meslekteki firmaların bir araya getirilip herkesi koruyacak şekilde çözüm bulunmasını istedi.
ASO, Petkim’in özelleştirilmeden ilkin kauçuk toplumunun ana tedarikçisi bulunduğunu belirterek, bu alanda yaşanılan hammadde sorununu ’’Şirket özelleştikten sonrasında kauçuk hammaddelerinin kazancı azca ve kirlilik ihtiva ettiği için bileşik üretimini ve kauçuk ana dolgu maddesi olan karbon siyahını üretmemektedir. Bu da sanayicimizi yurtdışından ucuz ve kalitesiz hammadde arayışına yöneltmektedir’’ biçiminde dile getirdi.
Haber Kaynağı: Sözcü
Hızlı tren projesine ‘Çin malı’ şikayeti
0 yorum:
Yorum Gönder