CEO Ali Haydar Bozkurt, yeni markası için, “Müşterimiz mesele yaşarsa gerekirse teknisyeni helikopterle yollayacağız” dedi.
Lizbon / PORTEKİZ
Toyota Türkiye Dağıtıcısı ALJ Tüm ortaklık, Japon üreticinin lüks sınıftaki markası Lexus’u, satışa sunmaya hazırlanıyor. İlk etapta İstanbul Maslak’taki Lexus’a hususi hazırlanan showroom’da boy gösterecek Lexus’ta hedef, toplamda 3 bin tane satılan süper lüks sınıfta hatırı sayılır bir hisse almak. Ali Haydar Bozkurt, lüks ve sınırı olan sayıda satılan markalar hakkında servis ve satış sonrası hakkında ön yargılar ve şüpheler oluşabildiğini vurgulayarak, yaptıkları altyapı yatırımlarıyla bunların önüne geçeceklerini söylemiş oldu. Toyota’nın tüm teşkilatının Lexus’a yönelik eğitim aldığını söyleyen Bozkurt, “Biz bu markaya fazlaca güveniyoruz. İstanbul ve bayilerimizin olduğu şehirlerin haricinde da Toyota teşkilatı Lexus’a yönelik tüm eğitimleri aldı. Lexus müşterilerinin herhangi bir sorun yaşamayacaklarını söyleyebilirim. Değişik bir bölgede bir müşterimiz mesele yaşarsa gerekirse teknisyeni helikopterle yollayacağız ve problemi çözeceğiz” diye konuştu.
LEXUS FARK YARATACAK
RX modelinin Portekiz’in başkenti Lizbon’da meydana gelen kontrol sürüşünde bir konuşma icra eden Ali Haydar Bozkurt, premium segmentte halihazırda satılan tüm markaların karşısına bir rakip çıkaracaklarını ifade ederek, Lexus’un Toyota markasının fazlaca haricinde, ayrı bir anlayışı ifade ettiğini altını çizdi. CT, IS, GS, LS, NX, RX ve RC olmak suretiyle toplamda yeni modeli pazara sunmayı hazırlandıklarını ifaden eden Bozkurt, şu şekilde devam etti: “Türkiye’de premium SUV satışları geçen yıl 9 bin 776 tane düzeyindeydi. Bu yıl da ekim sonunda 8 bin 619 oldu. Yılsonunda gene 10 binlik bir düzeye yaklaşacaktır. Bizim satışlarımızda amiral gemisi olacak RX ve NX modellerinin yer almış olduğu pazarda ise toplamda ortalama 3 bin adetlik bir satış oluyor. İşte biz bu 3 bin adetlik pazarda iddialı bir oyuncu olarak gelmeyi hedefliyoruz.”
5 YILDA BİN ADETLİK HEDEF
Lexus’un satış hedefleri mevzusunda ilk yıl için 250 tane seviyelerini tespit ettiklerini belirten Bozkurt, Lexus markasının 5 yıl içinde yılda bin adetlik satışa erişmesi vardı. Sanıyorum tahmin ettiğimizden oldukça daha ilkin bu sayılara ulaşacağız” yorumunu yapmış oldu.
LEXUS RX İKİ FARKLI MOTOR İLE GELİYOR
Dördüncü jenerasyon RX, iç ve dış tasarımda meydana getirilen kapsamlı yenilikleri, verimli ve performanslı motorlar ile tamamlıyor. 2 değişik motor seçeneği sunan Yeni RX’de, RX 200t (2.0 litre turbo beslemeli dört silindirli motor, 6 ileri otomatik şanzıman) ve RX 450h (3.5 litre V6 hibrit, elektronik kontrollü ECVT) versiyonları bulunuyor. Bununla beraber dört çeker sürüşe haiz hibrit modellerde yer edinen E-Four arkadan itişli elektrik motoru, virajlarda meydana gelen hızlanmalarda daha acele ve geliştirilmiş hızlanma tepkileri getiriyor. Verimlilik ve güç mevzusunda dikkat çeken Lexus’un hibrit modeli RX 450h, 262 beygir. ve 335 Nm tork üreten 3.5 litre V6 motora haiz. Hibrit güç ünitesiyle kombine edildiğindeyse toplam güç 313 beygire çıkıyor. Yüksek performansına rağmen RX 450h’nin averaj yakıt tüketimi 5.2 lt/100 km ve CO2 emisyonu ise yalnızca 120 g/km.
Haber Kaynağı: Sözcü
“Gerekirse teknisyeni helikopterle göndeririz”
0 yorum:
Yorum Gönder