Kaspersky Lab ve B2B International tarafınca Türkiye’yi de kapsayan 26 ülkede meydana getirilen bir araştırmaya nazaran, banka ve ödeme hizmeti şirketlerinin yüzde 62′si müşterilerinin çevrimiçi mali işlem adedinde ciddi artışlar bulunduğunu belirtti, yüzde 50′si ise çevrimiçi finansal dolandırıcılığın arttığını düşünüyor. Fakat buna karşın büyük kısmı dolandırıcılık mevzusunda “vaka gerçekleştirdiğinde ilgileniriz” zihniyetinin emarelerini gösteriyor.
Araştırmaya gore birçok banka ve ödeme hizmetleri tedarikçisi, müşterilerin giderek daha çok cihazla ve daha çok sayıda çevrimiçi finansal işlem yapmış olduğu bir ortamda; kendilerini ve müşterilerini finansal sahtekarlığa karşı korumakta zorlanıyor.
Iştirakçilerin üçte ikisine nazaran müşteriler giderek artan sayıda cihazla çevrimiçi ödeme yapmakta sadece yalnızca yüzde 53′ü çift etkenli kimlik denetimi yapıyor ve yalnızca yüzde 50′si hususi bir gerçek zamanlı dolandırıcılık engelleme çözümü kullanıyor. Oysa yüzde 22′si bunun en etkili korunma yöntemi bulunduğunu düşünüyor fakat öteki taraftan kullanmıyor. Yarısından azı bu çözümü satın alan cihazlarını da kapsayacak şekilde kullanıyor ve yalnızca yüzde 67′si tüm çevrimiçi ödemeler için güvenli bir bağlantı sağlıyor.
Beklendiği suretiyle yüzde 48′i riski ortadan kaldırmak yerine dağıttığını kabul ediyor, yüzde 29′u ise finansal dolandırıcılık işlemlerini tamamen ortadan kaldırmak yerine bunlarla ayrı ayrı ilgilenmenin daha ucuz bulunduğunu ifade ediyor.
Kaspersky SafeMoney İş Geliştirme Şefi Ross Hogan’ın yorumları şu şekilde oldu:
“Çalışmaya nazaran bankalar ve ödeme kuruluşları, günümüzün bağlantılı ve fazlaca kanallı satın alan ortamında çevrimiçi finansal dolandırıcılık yönetiminde zorlanıyor. Görüştüğümüz kuruluşların yüzde 38′i bir işlemin gerçek yada dolandırıcılık amaçlı bulunduğunu belirlemenin giderek zorlaştığını, kaygı verici şekilde üçte birlik bir kesim ise dolandırıcılık engelleme mevzusuna ‘vaka gerçekleştiğinde ilgileniriz’ şeklinde yaklaştığını itiraf ediyor. Kendi yaptığımız bir araştırmaya nazaran 2014 senesinde dünya genelinde 2,7 milyon müşteriyi hedef alan 22,9 milyon finansal zararı olan yazılım saldırısı gerçekleştiği dikkate alındığında, her bir vaka ile ayrı ayrı ilgilenmek şeklindeki yaklaşım üzün vadede sürdürülebilir bir seçenek değildir.”
Çalışmaya gore genel amaçlı web güvenliği yazılımları, giderek daha iyi gizlenen ve finansal sahtekarlığa neden olan kimlik avcılığı ve zararı olan yazılım saldırılarına karşı etkili bir korunma yöntemi olarak görülmüyor. Iştirakçilerin yüzde 10′undan daha azı bu seçeneği tercih etti. (ANKA)
Haber Kaynağı: Sözcü
Bankalardan ‘dolandırıcılık’ itirafı
0 yorum:
Yorum Gönder