Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafınca ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ekim ayı neticeleri açıklandı. Her ay tertipli olarak gösterilen verilere gore ciro endeksi Ekim 2015 döneninde 2014 Ekim ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 5,7artarak 185 puana ulaştı.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar Ekim 2015’te bundan önceki senenin aynı ayına gore 10 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 772 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 893 TL, Anadolu’da ise 691 TL olarak gerçekleşti.
-EKİM AYINDA EN YÜKSEK CİRO ARTIŞI HİPERMARKET KATEGORİSİNDE GERÇEKLEŞTİ-
Geçtiğimiz senenin Ekim ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Ekim döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 6’lık bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde yüzde 38’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz senenin Ekim ayı ile karşılaştırıldığında teknoloji hipermarket ciroları yüzde 31, ayakkabı çanta kategori ciroları yüzde 19, Yiyecek ciroları yüzde 18 ve giyim ciroları yüzde 2 artarken AVM’lerdeki öteki alan cirolarında yüzde 3’lük düşüş kaydedildi.
AVM Endeksi Ekim 2015 neticelerini değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü mevzuya ilişkin şu değerlendirmelerde bulunmuş oldu:
“Bugün 2015 yılı geneline baktığımızda AVM Endeksinin her ayı artışla kapattığını görüyoruz. Bu sektörümüz açısından oldukça iyi bir netice. Ekim 2015 periyodunu de bundan önceki senenin aynı periyodu ile karşılaştırıldığında yüzde 5,7 oranında arttığını görmekteyiz. 2015 yılı sektör olarak hem bölgesel sorunların hem de sancılı bir seçim yılı olması sebebiyle siyasal arenada belirsizliklerin yoğun yaşandığı bir yıl. Senenin tamamına baktığımızda böylesi bir süreçte ciroların beklenenin üstünde artış göstermesi de bizleri hem şaşırtıyor hem de memnun ediyor. Ekim 2015’e kategoriler bazında baktığımızda ise; en yüksek artışın hipermarket kategorisinde bulunduğunu görmekteyiz. Yüzde 38’lik bu artışın sebebini şu şekilde yorumlayabiliriz. 2014 yılını genel ciro endeksinin oldukça arkasında kapatan Hipermarket ciroları senenin tamamında yüzde 2,16 artış göstermiş ve Ekim 2014 döneminde ise yüzde 14’lük bir düşüş yaşanmıştı. Bu yüzden de Ekim 2015 döneminde yüksek görünen hipermarket ciro artışı aslına bakarsak daha oldukça bir toparlanmayı işaret etmekte diyebiliriz. Genel ciro endeksi tablosunu incelediğimizde görmekte olduğumuz ise; Ekim ayında da AVM cirolarının artmaya devam etmiş olduğu. Bu aşamada seçimin derhal öncesinde dahi bu artışın devam ediyor olması fazlaca mühim bir durum. Dolayısıyla da 2015 yılının verileri dikkate alındığında AVM ve organize perakende sektörünün 2016’da, seçim periyodunu atlatmış istikrar ortamında çıtayı daha da yükselteceğini öngörebiliriz.”
Haber Kaynağı: Sözcü
AVM ciro endeksi arttı
0 yorum:
Yorum Gönder