Türkiye’de okul iklimi öğretmenleri mutlu ediyor mu?

SÖZCÜ EĞİTİM- Öğretmen, bir çocuğun ümit dolu bir geleceğe hazırlanmasında ve iyi bir insan olarak yetişmesinde emeği olan en kıymetli kişidir. Çocuk, bilgiye ve aydınlığa onun eşi olmayan öğretisi ve informasyon zenginliği ile ulaşır. Karanlıkları aydınlatan, hakikatı ve gerçeği öğreten, sevgiyi saygıyı ve bilginin enerjisini nakış nakış akla işleyen bir kişiliktir öğretmen.


Mustafa Kemal Mustafa Kemal Atatürk’ün “Öğretmenler, yeni kuşağı, sizler yetiştireceksiniz, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin beceri ve fedakarlıklarınızın derecesi ile orantılı olacaktır” sözleri ile vurguladığı benzer biçimde, evlatları eğitimli ve yüksek karekterli bireyler olarak yetiştirmek öğretmenlerin elinde ve becerisinde olan bir kabiliyettir.


CSG City Security Group Yönetim Kurulu Başkanı, Bahçeşehir Üniversitesi Hususi Güvenlik ve Koruma Programı Genel Koordinatörü Eski Güvenlik Müdürü Osman Öztürk, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde, Türkiye’de güvenli bir okul ikliminin en mühim parçasının öğretmenler bulunduğunu vurgulayarak kendilerini güvende hissetmelerinin motivasyonlarını artırıcı bir unsur olduğuna dikkat çekti.


Öğretmenin bulunmuş olduğu okul ortamından kaygı ve kaygı duymasının öğretme kabiliyetini negatif etkileyeceğinin altını çizen Öztürk, şunları söylemiş oldu:


“ÖĞRETMEN, DÜŞÜNMEYİ VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN BİR ÇEKİM MERKEZİDİR”


“Okulun bilimsel niteliği olan başarısının ve beklentisinin en seçkin paydaşıdır. Okulda başarıya ulaşmış öğrenme ortamını hazırlayan, temel öğrenme becerilerini ve öğretme motivasyonunu oluşturan yapı taşlarıdır. Pozitif derslik ortamının hazırlanmasında etkili olan stratejilerin belirleyicisi de onlardır. Öğretmen, öğrencinin kabiliyetini ortaya çıkaran ve bu kabiliyetini geliştirmesi için daha fazlaca çaba gösterecek şekilde güdüleyen bir büyülü kişiliktir ek olarak.


Öğretmen okul ve derslik kurallarını öğrenciyle beraber hazırlayan, bunların neticelerini yaptırımlarla belirleyerek açık ve tutarlı bir okul disiplin sistemi oluşturan bir otoriteyi de temsil eder. Çocuğun başarıya ulaşmış olabilmesi için onunla ortaklık elde eden, davranışlarını biçimlendiren, yönlendiren, düşünmeyi ve öğrenmeyi öğreten bir çekim merkezidir. Öğretmen cana yakın, dostça ve sevgiyle bakar öğrencisine. Gözlerindeki ışıltı bir annenin gülümsemesi kadar etkisinde bırakır öğrencisini. Çocuklar aile ortamında yaşadıkları olumsuzluklara bir tepki olarak derslik kurallarına aykırı davranışlar sergilediğinde bile onlarla iyi yazışma kurarak ve duygularını anlayarak yaşamlarında ve derslik içindeki davranışlarında büyük değişimler yaratabilirler. Evladı destek sunar ve okul etkinliklerine katılmaya özendirirler.”


İLGİLİ HABER

Haber Kaynağı: Sözcü



Türkiye’de okul iklimi öğretmenleri mutlu ediyor mu?
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder