Kız öğrenciler hesaptan anlamazlar mı?

SÖZCÜ EĞİTİM-  Mevzu kız öğrenciler olduğunda çoğu zaman onları matematik ve bilime iyi mi yönlendirebileceğimizi tartışırken buluyoruz kendimizi… Kız öğrencilerin matematik ve bilimde daha düşük özgüvene haiz olduğu OECD’nin ‘Eğitimde Cinsiyet Eşitliği Raporu’ na da yansıdı.


2012 senesinde meydana getirilen PİSA araştırmasına nazaran OECD ülkelerinin neredeyse tamamında her yaş grubunda ki erkekler kızlara nazaran daha başarıya ulaşmış sonuçlar almış. Sadece bu adamların doğuştan kızlara gore aralarının sayılarla daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Nitekim 2011 yılına ilişik TİMSS araştırmasında başta Türkiye olmak suretiyle Rusya, Singapur ve Yeni Zelanda’da kızlar matematik branşında daha başarıya ulaşmış görünüyor. PİSA araştırmasında da Türkiye’de kızlar, erkeklere gore öteki ülkelere kıyasla daha iyi performans sergiliyor


KIZ ÖĞRENCİLERİN ÖZ GÜVENİ DAHA DÜŞÜK!


Öyleyse bu fark nereden kaynaklanıyor? Uzmanlar, kızların matematik ve fen bilimlerinde kendilerine olan öz güvenlerinin azca olduğunda aynı fikir. Bu da onları daha fena notlar almaya sevkediyor. OECD sözcüsü Antonie Kerwien birçok toplumda kızların matematikten daha azca anladıklarına dair genel bir kanı bulunduğuna dikkat çekiyor ve bunun kızların başarısını fena yönde etkilediğinin altını çiziyor.


Toplumsal rol anlayışlarının evlatların performanslarını ne aşama etkilediği tam anlaşılmış olmamasına karşın, evlatların örnek alabilecekleri idoller de fazlaca mühim. Gene de anne babaları sayısalcı olan kızlar genel anlamda adam yaşıtlarına nazaran daha başarısız. Bunun da ebeveyn beklentilerinin yada çocuklar üstündeki baskının yüksek olduğundan kaynaklandığı düşünülüyor.


SINAVLARDA TELKİN FARKI!


90′larda Kanadalı ve Amerikan araştırmacıların yayınladığı bir rapor da  çarpıcı sonuçlar içeriyor. Araştırmaya gore, kızlara sınava girmeden ilkin, yapılacak sınavda genel anlamda adamların başarıya ulaşmış olduğu söylendiğinde, kızların hakikaten de daha azca başarıya ulaşmış oldukları gözlemleniyor. Telkinde bulunulmayan kızlar ise erkeklerle aynı başarıyla imtihanı sonlandırıyor.


EBEVEYNLER ETKİLEYEBİLİYOR!


OECD’ye nazaran anne babalar bilerek yada bilmeyerek evlatlarının sayısal bilimlere olan ilgisini etkileyebiliyor. Mesela Şile, Macaristan ve Portekiz benzer biçimde ülkelerde ebeveynlerin %50′si, adam evlatlarının gelecekte sayısal bir meslekte çalışacağına inanırken bu oran kız evlatları için %20′ye düşüyor.


“Matematik dersi kızları daha iyi desteklemek için yeniden düşünülmeli” diyen Alman Profesör İnge Schwank kız ve adamların beyin yapılarının değişik bulunduğunu, bunun içinde öğrencilerin değişik şekilde derse hazırlanmaları icap ettiğini düşünüyor.


Haber Kaynağı: Sözcü



Kız öğrenciler hesaptan anlamazlar mı?
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder