Sony, müslüman bir oyuncuyu isminden dolayı PSN"den banladı!


Sony, Müslüman bir oyuncuyu PSN üzerinde kullandığı “gerçek” isminden dolayı banladı. 26 yaşındaki oyuncu Ijihad (Cihat) olan gerçek ismini PSN niki olarak kullanıyordu ve bu yüzden süresiz ban yedi.

Kendisi bu PSN hesabını çok uzun süre önce açmış. Hatta PS3 döneminden beri sistemi sürekli olarak kullanıyor. Kendisi banlandı ve PSN dışında, hesabındaki tüm oyunlar ve dijital cüzdanındaki paralara erişimi yasaklandı.


Jihad, ban sebebini araştırdığında, Sony’den ofansif PSN ID seçimi diye bir geri dönüş aldı. Sony destek hattı önce ona PSN ID’sini değiştirme teklifi yapsa da bir anda bu teklif uçup gitti. Sony olayın ardından böyle bir isim değişikliği önerdiğini yalanladı.


Jihad olayı Reddit’e şu sözlerle taşıdı.


“Herkese merhaba,Adım Jihad ve 26 yaşındayım. Benden nefret etmeden önce, lütfen 26 yıl önce bu kelimenin şimdiki gibi bir şey olmadığını hatırlayın. İsmim normalde düzgün ve soylu şeyler yapmakla ilgilidir ama artık 2016 yılındayız.Uzun süredir bir PlayStation oyuncusuydum, ta ki iki ay önce Overwatch: Collectors Edition’ı alana kadar. Çok heyecanlıydım ve hemen oynamaya başladım. Üç gün sonra gelen e posta baktığımda hesabımın banlandığını gördüm. Evet, öfkeliyim çünkü PS3’ten beri PSN üyesiyim ve bugüne kadar birçok oyun aldım. Hiç hile yapmadım ve başkalarıyla konuşmadım.”


Elbette artık söz Sony’de


Kaynak: Merlin’in Kazanı


Haberin Devamı

Sony, müslüman bir oyuncuyu isminden dolayı PSN"den banladı!
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder