Mehtap Özcan ERTÜRK
Belirsizlik ve istikrarsız ortamlara yönelik stratejiler mevzusunda uzman olan Prof. Rita Gunther McGrath, Türkiye’de katılmış olduğu Akademi Zirvesi’nde gerçekleştirdiği konferansta, çarpıcı örnekler vererek geleceği kestirmenin mümkün olmadığı ortamlarda inovasyona yatırım yapmanın şirketlerin devamlılığı için dirimsel ehemmiyet taşıdığına dikkat çekti. Dijital devrimin gerçekleşmesi ile beraber pazara girişin önündeki engellerin de ortadan kalktığını belirten akademisyen, “Artık değişimi ön plana alan, hızı vurgulayan ve en önemlisi de rekabetin sektör dışından da gelebileceğini kabul eden yeni bir stratejik düşünme modeline ihtiyacımız var. Günümüzde inovasyon kanalıyla avantaj yaratmak artık mecburi. Üstelik tüm bu gelişmeler, geleceği kestirmenin mümkün olmadığı, karmaşık bir ortamda gerçekleşiyor” dedi.
ŞİRKETLER YOK OLUYOR
McGrath, Yapı Kredi Bankacılık Akademisi’nin konuğu olarak Akademi Zirvesi’ne katılarak “Belirsizlik ortamında yönetim stratejileri” başlıklı bir sunum gerçekleştirmiş oldu. Akademisyen, inovasyonun şirketlerin devamlılığı açısından en dirimsel unsur haline geldiğini belirterek, Apple ve Google’ın dünyanın gözünü diktiği firmalar olmasının sebebinin inovasyona verdikleri ehemmiyet bulunduğunu söylemiş oldu. Sunumunda 2008’de Blackberry CEO’su ile meydana getirilen bir röportajı izlettiren akademisyen, “Röportaj yapıldığında firmanın hisse kıymeti 150 dolardı. Sunucunun Apple’ın Iphone’unun kendileri için tehdit olup olmadığını sormasına karşın verdiği cevaplardan sektörün gittiği yerin bilincinde olmadığını gösteriyordu. 1 yıl sonrasında Blackberry’nin hisse kıymeti 15 doların altına indi ve 6 ay sonrasında da çekilme etmek mecburiyetinde bırakıldı. Bu videoyu size bu yöneticiyi yargılamak için izlettirmedim. Sadece inovasyona yatırım yapmayan firmanın yok bulunduğunu göstermek istedim” diye konuştu.
BÜTÇE İNTERNETE KAYDI
İş dünyasının artık para kazanacağını düşündüğü her alanda rekabete girdiğini kaydeden McGrath, teknoloji firmalarının artık sıhhat ve finans benzer biçimde bir fazlaca alanda faaliyette bulunduğuna dikkat çekti. McGrath, tüketici alışkanlıklarının değiştiğini ve Iphone’un piyasaya girmiş olduğu 2007’yi milat olarak kabul ederek o tarihten bugüne tüketicilerin yiyecek, barınma, eğlence benzer biçimde harcamalardan kısarak web ve mobil yazışma için bütçe açtığını belirtti.
Haber Kaynağı: Sözcü
Dijital devrimi yakalayan uçar, geride kalan batar
0 yorum:
Yorum Gönder