200 milyonu aşkın kullanıcısıyla özçekimlerin, yemeklerin, eğlenceli zamanların ve tatil mekanlarının adresi Instagram’da paylaşımlara dair en çok merak edilen konulardan birini yanıtlıyoruz: En çok hangi filtreler kullanılıyor?
Amaro zirvede
Instagram’da en çok kullanılan filtre yüzde 15 ile Amaro. Amaro’yu yüzde 12 ile Valencia izliyor. Görsellerin yüzde 11’i herhangi bir filtre uygulanmadan (#nofilter tag’i ile) paylaşılıyor. Dördüncü sırada ise yüzde 10 ile XPro II yer alıyor. Yani kullanıcılar Amaro ve Valencia ile daha da aydınlatılmış görselleri ve XPro II ile daha canlı hal almış kareleri paylaşmaktan daha çok keyif alıyor.
Filtresiz kullanım da yüksek
Instagram’da filtresiz paylaşımın yüzde 11’lik oranla oldukça yüksek olduğu görülürken bu oranın da iki nedeni olabilir; birincisi özellikle fenomen kullanıcıların zaten bilgisayarlar üzerinden fotoğraflarını işlemden geçirmesi ikincisi de doğallık yanlısı kullanıcılar. Paylaşımlarda siyah-beyaz ya da sepya türünde efektlerin fazla tercih edilmediği de dikkat çekiyor.
http://ift.tt/1oWhoPw
Haber Kaynağı: Sözcü
0 yorum:
Yorum Gönder