Türkiye’de en popüler programlama dilleri ve diğer geliştirici istatistikleri


Türkiye’de en popüler programlama dilleri ve öteki geliştirici istatistikleri


İlk kez geçtiğimiz Kasım ayında duyurduğumuz VisionMobile imzalı Geliştirici Ekonomisi Ulusal Trendler Anketi ‘nin ( Developer Economics National Trends) neticeleri gelmeye başlıyor. Bu yıl Türkiye’nin de aralarında olduğu 140 ülkeden 22 bin geliştiriciye ulaşan anketin tüm neticeleri gelecek hafta paylaşılacak. Ülkeler bazında geliştirici istatistiklerine ise bugünden erişmek mümkün.

Geliştirici Ekonomisi Anketi’nin Türkiye istatistiklerinde öne çıkan ilk netice Türkiye’den geliştiriciler içinde en popüler “programlama dilleri”. Açıkçası bu mevzuda sürprizin bulunduğunu söylemek zor zira iştirakçilerin yüzde 17’sinin kullandığı Javascript sıralamanın lideri. Onu yüzde 15 ile HTML5, yüzde 14.7 ile C# ve yüzde 14.19 ile Java izliyor.


Türkiye’den ankete katılan geliştiricilerin yarısından fazlası 50’den daha azca çalışana haiz şirketlerde çalışıyor. Java’nın yaygınlıkla kullanıldığı 5 binden fazla kişiyle çalışan büyük kurumsalların oranı ise yüzde 15.


Türkiye’den geliştiriciler içinde mobil ve masaüstü uygulamalarının dağılımı neredeyse eşit. Mobil uygulama geliştirenlerin oranı yüzde 25.7 iken masaüstü uygulamaları için bu oran yüzde 25.3. Gelişticilerin yüzde 18’ini kapsayan nesnelerin interneti (IoT) ise en süratli büyüyen projelerin olduğu alan olarak öne çıkıyor.


iOS ve Android duopolünün Türkiye mobil ekosistemi de ilgilendiriyor olduğu anketin de doğruladığı sonuçlardan biri. Türkiye’den geliştiricilerin yüzde 26’sı iOS, yüzde 23’ü ise Android için uygulama geliştirciğini söylüyor. Windows 10’un oranı ise ortalama yüzde 11.


Mobil uygulama geliştirmeye odaklanan Türkiye’den geliştiriciler arasından en popüler kategori ise İş ve Verimlilik Araçları (yüzde 17). Beklenenin aksine bunu Kurumsal uygulamalar (yüzde 12), Oyunlar (yüzde 12), İletişim ve Toplumsal Ağ uygulamaları takip ediyor.


Geliştiricilerin mobilde en oldukça kullandığı araçların başlangıcında ise yüzde 21 ile kullanıcı analitiği geliyor. Reklam ağlarının yüzde 14 ile ikinci sırada olması, mobil uygulamaların gelir yaratma şekillerinde ilk sırada reklamların olmasına bağlanabilir. Çapraz platform araçları ise yüzde 11 ile üçüncü, mobil BaaS araçları da gene aynı oranla dördüncü sırada.


Tüm neticeleri Şubat ayı içinde paylaşacağını duyuran Vision Mobile, beklenenin üstünde ilgi görmesi sebebiyle sonuçların Mart’ın ilk haftalarına ertelendiğini de paylaştı bizimle. Sonuçlar açıklandığında ikimiz de kapsamlı bir analizine yer veriyor olacağız.


Kaynak: Webrazzi


Haberin Devamı

Türkiye’de en popüler programlama dilleri ve diğer geliştirici istatistikleri
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder