Bugatti Chiron hakkında 10 bilinmeyen


Bugatti Chiron hakkında 10 bilinmeyen


Bir saat mekanizması benzer biçimde otomotiv dünyasının en süratli otomobili 10 yılda bir değişmekte. 90’lı yıllarda 370 km/h saatlik son sürate haiz McLaren F1 bu ünvana sahipken, 2000’lere geldiğimizde 407 km/h son sürate haiz olan Bugatti Veyron bu ünvanı ele geçirmişti. Uzun bir bekleyişin peşinden koltuklarının arkasında 1500 beygirlik güce haiz olan Bugatti Chiron gelecek 10 senenin rekorlarını elinde tutmak suretiyle tanıtıldı. Fuarda tanıtımı yeni meydana getirilen Chiron’un fazla bilinmeyen 10 özelliği;


Otomobil yaşamına yeni adım atan kişiler Chiron’u “kayron” şeklinde okuyabilirler fakat burada bir mesele var: “Chyron” tv kanalları için grafik tasarımı icra eden bir firmanın adı. Doğru okunuşu “Çiron” ve tercihen Fransız aksanıyla söyleniş edilmekte. İsmin deposu ise efsanevi bir pilot olan Louis Chiron’dur.


2. Şık ve Fonksiyonel


Bu informasyon pek çoğunuzu şaşırtabilir sadece Fransız üreticinin zamanı Veyron’dan oldukça daha eskiye dayanıyor. Her ne kadar Chiron ve Veyron birbirlerine benzeyen otomobiller olsalarda, Chiron eski ve yeni tasarım dillerini harmalayan bir yapıya haiz. Buna verilebilecek örneklerden birisi 1930’larda üretilmiş bir efsaneleşmiş olan Bugatti Type 57SC’ye gönderme icra eden ve motorun soğuk havayla buluşmasını elde eden otomobilin C formuna haiz olan yan kısımları.


3.Eskilerden bahsetmişken: Gümüş…



Chiron’un ön ızgarasında bulunan Bugatti arması saf gümüşten yapım ediliyor ve tanesi Volkswagen’a 1600 TL’ye mal olmakta.


4. Logo fiyatın yalnız %0.02’si


Logo etiket fiyatının yalnız %0.02’lik bir kısmını temsil ediyor. Tahmini satış fiyatı 2.4 milyon euro yada 7,820,000 TL civarındda olması beklenen aracın alıcıları için bu büyük bir mesele olmasa gerek bundan dolayı averaj bir Chiron sahibinin 42 otomobili, bir jeti, bir tane yatı, üç helikopteri ve 4 tane evi bulunmakta. Biz kalkalım en iyisi


5. Hızdan bahsetmeye gerek kalmış mıdır?



Bugatti son hız hakkında resmi olarak bir izahat yapmamış olmasına karşın bilgisayar programları ile meydana getirilen hesaplamalarda 443 km/h civarında bir netice çıkmakta. Bu netice ile Veyron Super Sport’tan 11 km/h ve Hennessey Venom GT’den 8 km/h daha süratli.


6. O denli da süratli değil…


Yapınak çıkışlı olarak yalnız 420 km/h yapabilecek otomobilin son hız denemesinde 443 km/h’a çıkması umut ediliyor. Bu tecrübe etme esnasında birden fazla teknisyenin lastikler ve süspansiyonlar benzer biçimde mevzularda vazife alacağı tahmin ediliyor.


7. Daha çok güç: “POWERRRRRR”-Jeremy Clarkson



420 km/h benzer biçimde bir sürate çıkabilmek için Chiron’un kuvvetli bir vasıta bulunduğunu kestirmek oldukça kolay. Veyron’da bulunan dört turbolu, 8 litrelik W16 motorun güncellenmiş halini kullanan Chiron, 1500 beygir ve 1600 Nm tork değerlerini üretmekte ve bu gücü yere 7 ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile aktarmakta.


8. Bunun benzer biçimde güç eğrilerini asla görmediniz



Bir çok dinamometre ya da “dyno” verisinde tork ve beygir ani iniş ve çıkışlara haizdir. X ve Y ekseninde tertipli bir karakter sergileyen Chiron’da ise işler birazcık değişiyor. 2000 devir ile gelen maksimum tork 6700 devire kadar durağan(durgun) kalırken beygir ise 6700 devire kadar devamlı artış gösteren yolculuğuna devam etmekte.


9. Bu sefer dönemeç kabiliyetleri de var


Veyron pistlerde ve virajlı yollarda hantal kalmasıyla meşhur olmuş olsa da Chiron ile birlikte işler değişecek benzer biçimde gözüküyor. ZF tarafınca üretilen bir direksiyon sistemi, harici rezervuarlara haiz Sachs süspansiyonlar ve hususi üretim olan Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikleri ile yol tutuş mevzusu üstüne çalışılmış. Son olarak Chiron drift yapabilecekmiş.


10. Fön makinesi


Yüksek hızlarda stabilite için yüksek oranda bastırma kuvvetine gereksinim duyan Chiron’da egzoz için değişik bir teknik uygulanmış. Arkadan bakıldığında 4 egzoz çıkışına haizmiş benzer biçimde gözüksede aslına bakarsak 6 çıkışa haiz ve geriye kalan iki çıkış otomobilin sağından ve solundan verilmiş. Bu sayede fomula 1 seçimi bir difüzöre haiz olabilmiş.


Kaynak: Otopark.com


Haberin Devamı

Bugatti Chiron hakkında 10 bilinmeyen
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder