Arkadan çekişte yapılmayacak 5 hareket
Arkadan itiş seven “Petrolhaed”‘lerin dikkatli olması ve uygulanmaması ihtiyaç duyulan konuşmalar geçiyor.
1. Dönüş esnasında gaza basmak
Bilhassa önden çeker araçlardan gelen insanların yaşayabileceği ve aniden fazladan güçle karşılaşmanın verdiği tepki normaldi? Önden çekişli araçlarda arabanın önden kaymasını engellemek için yapılması ihtiyaç duyulan kolay bir şey ayağını gazdan çekmek.
Arkadan itişli bir otomobilde yol durumunun fazlaca iyi olmadığı yerlerde gaza basılarak arka kısmın yeni maceralara atılmasını sağlayabilirsiniz. Arka kısmın kontrolünü gaza yavaş yavaş basarak geri kazanabilirsiniz. Burada mühim olan rahatlık ve itimat
2. Kayma hareketi başladığında frene basmak yada gaza basmamak
Drift’i başlatmanın 5 yolu adlı yazıda drift yapmak için ağırlık dengesindeki değişimlerden yararlanıp arka tekerleklerdeki tutunma miktarını azaltmasını görmüştük. Şimdi tam tersini yapmış olup arabanın ağırlığını onu denetim altında tutmak için yapıyoruz.
Burnout yaparken kısaca lastik yakma esnasında aracın almış olduğu açıdan korkup ayağınızı gazdan çekmek ilk verilecek tepki olabilir fakat gazın bırakılması esasen ağırlık transferinden dolayı yolu azca tutan arka lastikler daha da azca meblağ hale gelecektir. Frenlere yapılacak herhangi bir müdahale ise daha ne olduğu anlamadan spin atmanıza yol açabilir.
Frenlere otomobil düz bir hale gelmeden basmayıp, gazı sonucunda vererek ağırlık transferinin negatif etkilerini karşılamaya çalışmalıyız.
3. Heel and Toe yapmadan vitesi küçültmek
Herhangi bir otomobilde bile doğru yapılmaması önemliyken arkadan çekişte eleştiri hale gelen bir hareket: heel-and-toe ya da Rev match (devir eşleştirmesi). Ana düşünce arabanın stabil kalması için motorun devriyle arabanın haiz olduğu hızı eşleştirerek tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.
Eğer oldukça erken vites küçültürseniz, arka lastikler kilitlenecektir, el freni tesiri oluşturmuş olmuş olursunuz. Görsel bir kanıt CTzen Chris Dedication Blog tarafınca çekilmiş üstteki video olabilir. Tecrübeli bir pilotun bile başına neler gelebilirsen
4. Debriyaja basmadan el frenini çekmek
Bu madde arkadan çekişli modellerden oldukça 4 çeker araçlara yönelik olsa da her iki sistem için de yararlı olmadığı bir gerçek. Mantığı oldukça kolay, debriyaja basmadan el frenini çektiğinizi düşünün, anlamanız zor olmayacaktır.
El freninin tek görevi arka tekerleri yavaşlatmak yada durağan(durgun) tutmak olduğundan debriyaja basmadan çekildiğinde motor, aktarma organları ve el freni içinde yaşanacak olan tatsızlığı hayal edin. El freni çekilmiş olduğu anda direkt olarak parçalar kırılmayacaktır fakat uzun solukta yararlı da olmadığı söylenebilir.
5. Kış lastiksiz karla kaplı yollara çıkmak
Bu başlık arkadan çekişten daha oldukça genel bir kaide niteliği taşımakta fakat arkadan çekişli bir otomobilde mahsur kalma olasılığınız daha yüksek olduğundan bahsediliyor. 4 tekerden çekiş sistemine haiz aracınıza kış lastiği takmasanız bile her tekerleğe güç yollayabildikleri için avantajlı hâle geliyorlar. Önden çeker araçlarda ise motor çekiş aksının üstünde yer almış olduğu için belirli oranda bir olma ihtimali var.
Arkadan çekişe haiz modellerin çoğunda ise arka aks daha azca yük altında olduğundan çekiş kapasitesi düşmekte. Olduğu yere saplanan arkadan çekişli otomobiller için ise durum pek parlak gözükmemekte.
Kaynak: Otopark.com
Haberin Devamı
Arkadan çekişte yapılmayacak 5 hareket
0 yorum:
Yorum Gönder