Meslek liseliler daha başarılı

Türkiye’nin de içinde bulunduğu 44 ülkede, 15 yaş grubu öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşabilecekleri problemleri çözme yeteneklerini analiz eden OECD’nin ‘PISA 2012 Sonuçları,Yaratıcı Problem Çözme Becerileri’ başlıklı raporu açıklandı. TÜSAİD tarafından düzenlenen toplantıda konuşan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz şöyle dedi: Eğitimde verilere dayalı nitelikte değerlendirme yapmaya devam ediyoruz. PISA, ülkelerin eğitim alanında performansını ölçme ve diğer ülkelerle kıyaslamasını ele alıyor. Bu yıl yayınlanan öğrencilerin problem becerilerini ölçen raporu ele alacağız. Teknolojik gelişmeler her yere hızlı ulaşım e bilgiye ulaşımı kolaylaştırdı. 21′inci yüzyıl ekonomilerinin ihtiyaç duyduğu beceriler değişime uğradı. Artık becerilerini geliştirmiş, problem çözme yeteneğine sahip, eleştirel ve analitik düşünebilen bireylere ihtiyaç var. Öğrencilere arama motorları yerine bilgi vermek gerekiyor. “Nasıl olsa iş bulurum” doğru bir yaklaşım değil. 15 yaşta Türkiye 44 ülke arasında 33′üncü sırada. Türkiye’deki öğrencilerin karmaşık problemleri çözme becerileri karşılaştırıldığında, yüzde 2,2′si bu becerilere sahip. OECD ortalaması ise yüzde 11. Fen-matematik ve okuma becerilerine bakıldığında, meslek liselerinin yüzde 63′ü daha fazla beceriye sahip. Yani diğer liselerden daha başarılı. Bu sonuç meslek liselerindeki ısrarımızı ön plana çıkarıyor. Bu veri öğrencilerin problem çözme yeteneğini yeterince kullanmadığını gösteriyor. 21′inci yüzyılda uluslararası karşılaştırmaları dikkate almalıyız. Bunlara bakarak eğitim reformlarını hayata geçirmeliyiz. Öğrenme süreçlerini yeniden yapılandırmalıyız.” Öğrencilerin durumu algılayıp, problem çözmesi gerekiyor OECD Kıdemli Analisti Francesca Borgonovi ise, raporun temel bulgularına yönelik şu bilgileri verdi:”2012-5′inci PISA araştırması fen, matematik ve okuma ana başlıklarını içeriyor. 2012 dijital okuma becerileri bazlı değerlendirmeleri de yaptık. Öğrencilerin mali okur-yazarlık konusunu da ölçtük. 15 yaşı seçiyoruz çünkü bu yaş ilk kez okula mı, işe mi gideceği kararını veriyor. 2012′de 500 bin öğrencinin bilgileri toplandı. Dünya çapında 25 milyon öğrenci temsil edildi. Bazı ülkeler PISA’ya tam olarak katıldı. Öğrenciler 2 saatlik teste girdiler. Burada okuma, matematik okuma ile ilgili test vardı. Öğrendiklerini, gerçek sorunları pratikte uygulayıp uygulayamadıkları ölçüldü. 2012′de az tanımladığım testin dışına çıktık. Problem çözme becerilerini müfredat çevrevesinde ele aldık. Sorun çözme becerisinde problemli durumları belirlemeye çalıştık. Geri bildirim alabiliyorlar. Senoryalar buna yardımcı oluyor. Sorun çözme becerisi için çok net dil kullandık. Problem çözme ile matematik becerilerini karıştırmamaya çalıştık. Öğrencilere kendileriyle ilgili sorular soruldu. Okul içi dışı, ders alıp almadıkları gibi sorular soruldu. Öz algılarını merak ettik ve sorduk. Sebatlı olup olmadıkları, yeni çözüm görmeye açıklar mı, sorun olduğunda ne yapıyorlar bunu öğrenmeye çalıştık. Okulda iklim dersi var mı, dezavantajlı mı gibi konuları da araştırdık. Eğitim bakanlıklarında okullaşma nasıl organize oluyor buna değindik. Neden problem çözme becerisi önemli? İşbirliği halinde problem çözmeye yönelen meslekler 2015′te önemli olacak PISA buna yönelecek. Bu raporda yer alan sorulardan bir örnek, trafikle ilgili. Ortak noktada buluşması gereken iki insanın nerede ve hangi yolu kullanarak buluşabileceğini içeriyor. OECD’de öğrencilerin yüzde 21′i bu soruyor çözüyor ama daha zorunu çözemiyor. Türkiye’de ise öğrencilerin yüzde 38′ü bunu çözdü. Öğrenciler benzer sorunlarla karşılaştığında problemleri çözebiliyor. Bir çözüm bir iki adım ötede ise kolaylıkla plan yapılamıyor. Türkiye’de iyi performans gösteren yok. Beklenen şekilde problem çözmüşler. İtalya’da sorun çözmede matematikte daha iyi performans göstermiş. Türkiye’de yüzde 2. İtalya’da yüzde 5.15 yaşında olanla bilişsel süreci nasıl yakalıyorlar. Düşük performanstan yükseğe bakarsak en başarılı öğrenciler Asya’dan geliyor. Kore, Japonya, Singapur başta geliyor. Türkiye OECD’nin ortalamasının altında. Başka ülkelerde neler oluyor diye bakıyoruz. En üst katmanda olan yetkinlik düzeyi 5, 6 olan olan öğrenciler, trafik gibi sorunları çözenler açısından Singapur’da 3 öğrenciden biri zor maddeleri çözüyor. Türkiye yüzde 2 noktasında, düşük. Cinsiyet farklılıkları da oluyor. Kızlar en üst kısımda gözükmüyor, en altta da değil. Ortalama. Erkekler daha inişli çıkışlı. Kızlar, bazı fen biyoloji alanlarını seçmiyor. Sorun çözme becerileri de buna yansıyor.”


Kaynak: Hürriyet


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder