Selfie markası için Türkler seferber oBir girişimci 8 Ocak’ta, ‘selfie’yi radyo-televizyon yayın, haber ajansı ve haberleşme hizmetleri alanında marka olarak kullanmak için başvuruda bulundu. Girişimcinin başvurusu kabul edilirken ‘selfie’ koruma altına alındı. Bir başka girişimci de selfie için yine ocak ayında TPE’nin kapısını çaldı. TPE’nin başvuruyu kabul etmesi halinde ‘selfie’ markasının giysilerde, çoraplarda, mücevherlerde, kravat iğnelerinde, biblolarda, saatlerde, çantalarda kullanılmasının önü açılacak. Başka bir girişimci de “selfie” için kapsamlı bir markalaşma başvurusu yaptı. Başvurunun kabul edilmesi halinde söz konusu girişimci ‘selfie’yi şu alanlarda kullanabilecek:
“SELFİE” MARKALI FOTOĞRAF
“Alkollü içecekler, maden suları, meyve suları, enerji içecekleri, makarnalar, arı sütü, domates sosları, kabartma tozları, kesme şeker, buzlu çaylar, çikolatalar, bisküviler, krakerler, gofretler, sakızlar, dondurmalar, kuru bakliyat, süt ürünleri, yumurtalar, oyuncaklar, suni yılbaşı ağaçları, bayraklar, bebekler için kundak örtüleri, mobilyalar, deniz yatakları, fıçılar, tuvalet kağıtları, tespihler, kornalar, market arabaları, tramvaylar, prezervatifler, biberonlar, parfümeri, kozmetik ürünleri, kişisel kullanım amaçlı koku vericiler, sabunlar, zayıflatıcı ürünler, güneş gözlükleri, lensler, fotoğraflar, tablolar, foto muhabirliği hizmetleri.” Sosyal medyanın vazgeçilmezleri arasına giren ‘selfie’ için yapılan marka başvuruları öncelikle TPE tarafından inceleniyor. Başvurunun uygun görülmesi ve herhangi bir itiraz olmaması halinde marka tescillenerek altı ay içinde marka bülteninde duyuruluyor. TPE’nin kurallar gereği kamu düzenini bozucu ve bölücü ifadeler içeren markaları tescil etmeme hakkı bulunuyor.
Haber Kaynağı: Sözcü
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
0 yorum:
Yorum Gönder