Türkiye’nin ilk medya planlama ve satın alma etkinliği olarak, üçüncü kez düzenlenen; 46 konuşmacı ve 20 seanslık içeriğe sahip Media Summit’te gündem dijital dönüşümdü.
2-3 Haziran tarihlerinde Zorlu PSM’de gerçekleşen Media Summit bu yıl, Reklamcılık Vakfı ve Reklamverenler Derneği’nin güç birliğine sahne oldu. “Yumruk sıkarsan, el sıkışamazsın” diyerek bu birlikteliğin her sektördeki temsilciler için örnek olması gerektiğini belirten Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura; “Türkiye medya harcamaları yaklaşık 3,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Böylesi önemli bir sektörü ancak güç birliği ile en doğru şekilde yönlendirebiliriz. Dijital dönüşüm bizi kontrollü iş yapmak konusunda güçlendirdi. Türkiye aslında bir marka cenneti, Anadolu’dan çıkan çok kıymetli markalarımız var, ciddi yatırımlar yapılıyor. Bu yatırımları yaparken ve markalaşırken teknolojiye ayrılan kısmı daha da fazla önemsemek gerektiğini vurgulamak istiyoruz” diye konuştu.
Birlik olmak
“Üyemiz olan 12 medya ajansı, IAB Türkiye ve güçlü sponsor desteğiyle, Reklamverenler Derneği’nin stratejik iş birliğiyle çok daha güçlü, etkili bir Media Summit gerçekleştirdik” diyen Reklamcılık Vakfı Başkanı Melda Barkın ise şunları söyledi: “Sektörün oyuncuları olarak birlik olmaya, iyi bir ekip olmaya karar verdik. Oyuncular bizsek bu oyunu birlikte oynamalıyız diye düşündük. Ve bu yıl karşınıza daha kalabalık çıktık. Bizim Vakıf olarak amacımız; sektöre faydalı olmak. Sektöre donanımlı insan kaynağı yetiştirmek, insan kaynağının eğitimine ve gelişimine her türlü desteği verebilmek, gençleri yönlendirmek, heveslendirmek… Üç yıldır düzenlediğimiz Media Summit de bu amaca hizmet eden önemli bir etkinlik” dedi.
Ahmet Pura ve Melda Barkın
IDC’nin “Bilişim Sektörü 2016 Öngörüleri” raporunda Dijital Dönüşümün 2016’da şirketlerin öncelikli ve ana faaliyetleri arasında yer alacağı ifade ediliyor. Dijital inovasyonun gelişim hızı sürekli artıyor ve etkisi genişliyor. IDC’ye göre dijitale gerekli yatırım yapılmadığı takdirde her sektördeki ilk 20 şirketin üçte biri ciro, karlılık ve pazar payı konusunda sıkıntılar yaşayacak. Dijital dönüşüm sadece teknolojinin hayatımıza girmesini değil, tüketici davranışlarının ve iş yapış biçimimizin değişmesini de ifade ediyor.
İşte bu amaçla yola çıkan ve son zamanların trend kavramı dijital dönüşümü uzman konuşmacı ve katılımcılarla işleyen Media Summit, Fatih Türkmenoğlu’nun moderatörlüğü ile 20 farklı seansta gerçekleştirildi.
Etkinlikte, medya yatırımlarının artmasını sağlayacak üç önemli adım şu şekilde tanımlandı:
1) Ülkemizde markaların sayıca artması ve pazarın oyuncular bakımından sığlıktan kurtulması,
2) Medyada şeffaflık ve hesap verebilirliğin artması, sağlıklı ölçüm sistemlerinin geliştirilmesi,
3) Yeni teknolojiler yoluyla medyadaki üretim ve iş yapış biçimlerinin değişmesi, nitelik kazanması.
Meltem Moral, Ertunç Ergenç, Neslihan Olcay
Dijital çağda hesap verebilirlik
Etkinliğe katılan Facebook’tan Rishi Saxena, insana dayalı ölçüm sistemlerine hızla yönelinmesi gerektiğini savundu:
“Granüler veri sağlaması ve ölçülebilir olmasıyla dijital, son birkaç yılda muazzam bir büyüme yaşadı. Ancak, dijitale erişimin neredeyse evrensel, neredeyse her yerde olduğu bugün, teknolojinin adaptasyonunda önemli bir kırılma noktasındayız. Cep telefonları, teknolojinin geçmişteki diğer değişimlerinden çok daha hızlı bir biçimde bu değişimi yönlendiriyor.
Dijital medya ölçümlenebilir ancak, çerezlerin işlemediği, önce mobil dünyasının ölçümünü bu yeni dünya düzenine uyumlaştırması gerekiyor. Mobil tabanlı dijital medya tüketimini oluşturabilen, insana dayalı ölçüm sistemlerine hızla yönelmemiz gerekiyor.
Facebook, Türkiye’deki en büyük dijital platform olarak pazarlamacılara yalnızca geniş ölçekli hedefli erişimi değil, yanı sıra hedef gruplarla yüksek bir sıklıkla etkileşim yeteneği de kazandırıyor. DAR ve TAR gibi gelişmiş insan temelli ölçümleme sistemleri, reklamverenlerin her platformu cihazlar arası ve platformlar arası davranış temelinde değerlendirerek, sisteme daha fazla hesap verebilirlik kazandırmalarını sağlıyor.”
Bu yıl Media Summit’in ana sponsorları Kanal D ve BluTV, seans sponsorları ise Hürriyet ve Kantar Medya, araştırma sponsoru ise Nielsen’di. Summit’in sesi bu yıl da URYAD (Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği) oldu.
Media Summit’in bu yılki konuşmacıları şunlardı:
Diğdem Sezen, Didem Usluer Özel, Cem Batu, Ayşe Akalın, Aslı Kölükfakı, Yeşim Koçyiğit, Janbi Ceylan, Barış Tünay, Koen Pauwels, Erdem Tolon, Rishi Saxena, Eda Demir, Necmettin Ovacık, Haymi Behar, Ertunç Ergenç, Meltem Moral, Neslihan Olcay, Aydın Doğan Yalçındağ, Alp Negri, Didem Sevgi, Ece Taşatmanlar, Elif Pulcu Kile, Selin Şahin Coşkun, İlhan Yerlikaya, Ateş İnce, Mesut Sakal, Stuart Wilkinson, Halil Nalçaoğlu, Özge Akay, Yunus Güvenen, Zafer Özçelik, Rima Erdemir, Ayşe Akalın, Ekin İlyasoğlu, Erhan Acar, Tuncay Yavuz, Doğan Akın, Emre Faks, Serkut Bozkurt, Arman Acar, Ersan Özer, Hakan Küfündür, Aras Şenyüz, Fırat Ertem, Görkem Alpaslan, Tansu Kendirli.
*Bu haber ilk olarak Campaign Türkiye Temmuz 2016 sayısında yayınlanmıştır.
Kaynak: Campaign Türkiye
Haberin Devamı
Media Summit: Sektörün güç birliği
0 yorum:
Yorum Gönder