Az sonra modern dediğimiz arabalara karşı yapacağım eleştirileri direkt olarak göz ardı etmeden incelemenizi istiyorum. Bluetooth ve navigasyona sahip 300 beygirlik aile otomobili fikri gayet güzel gözükse de sürüş destek sistemleri ve turbo şarj sistemine sahip arabaların çıkmasıyla beraber “Petrolhead” adı verilen kavram boşluğa düşüyor.
Tasarımcı ve mühendis olarak iki farklı iş dalının ise tasarım konusunu tekrardan çözüme kavuşturmalarının beklentisi mevcut…
1.Büyük Jantlar
Daha önce bahsedildi ama büyük jantlar birer performans katili haline gelebiliyorlar. Büyük jantların ihtiyaç ise nokta aracınıza daha büyük bir fren sistemi takmak istediğinizde ortaya çıkar. Normal otomobillerin veya pickup’lar tarafından kullanılmaya başlayan ve bu kullanımların çoğunda gereğinden fazla büyütülmüş jantlar bulunmakta. Günlük kullanım için otomobilin konfor ile performans dengesini gözeten 17 inçlik jantlar çok daha sağlıklı.Eğer gerçekten ihtiyacınız için varsa 18 inçlik takımlar fren konusunu gözden geçirilmeli.
2. Değişik açılara sahip kaput ve ızgaralar
Bu tasarım anlayışını kimin başlattığı bilmek biraz daha kolay. 2004 model Audi’lerle pazara giriş yapan çokgen ızgaralar günümüze gelindiğinde artık otomobillerin ön tasarımının merkezini oluşturmakta. Nasıl başladığından daha önemli olan nokta ise artık durması ve kullanılmaması gerektiği. Nissan Maxima’da veya Lexus’ların hepsinde bu tasarım maalesef yaşamını devam ettirmekte.
3. LED Gündüz Farları
İnsanların gündüz farlarına maskara veya göz kalemi gibi yakıştırmalarını daha önce duydum ama “otomotiv sektörünün mücevherleri” yakıştırmasını ilk defa duydum. Her ne kadar nefret etmesem de insanların haklarında pozitif cümleler sarf ettiklerine de şahit olmadım. Durumu özetlemek gerekirse: Otomobil dünyasında gayet önemli bir aracın tanıtımı yapıldığında LED farları gördüğüm anda aklım ucuz LED şeritlerine gidiyor.
4. Her şeyin üzerini plastikle örtmek
Son zamanlarda popüler olmaya başlayan bir diğer moda ise plastik kaplama. Aracı değişik ve daha sade göstermeye çalışıyor olabilirler ama insanların kendi otomobilleri üzerinde işe yarayacak gibi gözüküyor. Motor temizliği ise tamamen ayrı bir konu; kapak gibi tasarlanan plastik parçanın altında biriken kir motor için mekanik anlamda bir sorun oluşturmasa da görsel anlamda rahatsız edici bir hale gelebilir.
5. Multimedya sistemine entegre edilmiş kumandalar
En iyi çözüm yönteminin en basiti olduğunu düşünmeden tasarlandığı belli olan tasarımlardan bahsediyorum. Klima kumandalarının bile multimedya ekranına alındığı arabalar artık az sayıda değiller. Peki üreticiler neden böyle basit fonksiyonları bile ekrana almaya devam ediyorlar? “Maliyet kaygısı” ama bu sadece fan seviyesini açmak için bile birden fazla adım takip etmek bazen sinir bozucu hale gelebilir.
6. Anahtarsız giriş sistemleri
Aracınızı çalıştırmak için veya uyanık tutmak için anahtarınıza ihtiyacınız var gibi. Gerçekte, girilen pistte kim daha iyi sorusu gibi mücadeleler gelebilir ama karar sizin. Örnek vermek gerekirse otomobilinizi çalıştırmak için çeşitli elementi bir araya toplamışsınız ama anahtar yok, “niye?” düşündüğünüzde otomobilinizde anahtarsız giriş olduğu için unuttuğunuz aklına geliyor. Gayet can sıkıcı bir hal alabilir.
7.Düşük tavan ve yüksek bel çizgisi
Bu tür dizaynlar genel olarak güzel gözükmekteler ve Chevrolet Camaro bunu uygulayan ve bu sırada görüş açılarındaki limitlere rağmen gayet başarılı bir otomobil. Küçük camlar ile gelen ve doğal olarak ortaya çıkan kör noktalara sonra devam ederiz. Son olarak A ve C sütunları çevresinde oluşan kör noktalar Camaro’larda gayet meşhurdur.
Kaynak: Carthrottle
Kaynak: Otopark.com
Haberin Devamı
Kullanılmaması gereken 7 tasarım trendi
0 yorum:
Yorum Gönder