Sayime BAŞÇI
Türkiye’de medya alanındaki en mühim önceliklerini ‘tüm mecraların ölçümlemelerinin sağlanması’ olarak açıklayan Reklamverenler Derneği, sektörü, tirajların denetimi mevzusunda işbirliğine çağırdı.
Dünya genelinde gazetelerin, ‘medya yatırımları’ olarak adlandırılan reklam gelirleri içindeki oranı her geçen gün azalırken, tüketici ve okuyucu nezdinde ise gazeteler halen ‘en güvenilir’ kaynaklar içinde. Son 5 yılda global averajlara gore gazetelerin, medya yatırımları içindeki oranı yüzde 20’den yüzde 13’e geriledi. Bu gerileme Batı Avrupa’da 9 puan, Ortadoğu ve Afrika’da ise 13 puan oldu.
ŞEFFAF ÖLÇÜM YAPILMIYOR
Sadece, Almanya, Avusturya ve Danimarka benzer biçimde pek oldukça ülkede gazetelerin toplam medya yatırımları içindeki payının yüzde 20’ler seviyesinde olduğuna işaret eden Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, bu aşamada eleştiri etkenin ‘denetim’ olduğuna dikkat çekti. “Bu bir coşku işidir. Reklam verenler TV’de, dijitalde, radyoda ölçümleme yapıyor. Ölçüm pastasına yazılı basının da dahil olmasını bekliyoruz” ifadelerini kullanan Pura, Türkiye’de tirajların ve satış rakamlarının saydam olarak ölçülemediğini, reklam verenlerin de ölçülemeyen mecralardan uzaklaşabildiğini altını çizdi. Pura, açıklamalarında gazetelerin reklam pastasından yüzde 20’nin üstünde hisse almış olduğu 20 ülkenin 15’inde gazete tirajlarının The International Federation of Audit Bureaux of Certification – IFABC’ye üye bir müessese tarafınca denetlendiğini belirtti.
REKLAM VEREN İÇİN ÖNEMLİ
Tiraj denetiminin reklam gelirlerinin korunmasında eleştiri bir öneme haiz bulunduğunu özetleyen Pura, Türkiye’de tiraj denetimi mevzusunda sektörel bir girişim yada yerleşik bir IFABC üyesi müessese bulunmadığına dikkat çekti. Pura bu mevzuda geçmişte yapılmaya çalışılan girişimlerin başarısızlıkla sonuçlandığını kaydederek, “Denetim ve ölçümlemenin yapılması, reklamverenlerin mecralara olan güveninin sağlanması ve korunması büyük ehemmiyet taşıyor. Reklamverenler olarak mühim önceliğimiz, tüm mecra ölçümlemelerinin sağlanmasıdır. Ölçümleme esastır, şeffaflıktır, itimat yaratıcıdır, pazarın büyümesini sağlar… Sektör oyuncuları olarak el ele verip yarınlara bakmalıyız” çağrısını yapmış oldu.
Haber Kaynağı: Sözcü
Yazılı basın da ölçüm pastasına dahil olmalı
0 yorum:
Yorum Gönder