Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yakın zamanda, ticari şirketlere tüketicileri bıktıran, reklam mesajları atmamaları için yasak getirdi. Ancak yasağa rağmen ticari firmalar hâlâ reklam mesajları atıyor.
Konuyla ilgili tüketicileri bilgilendiren Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, vatandaşların bu tarz SMS’ler alması halinde Gümrük ve Ticaret Bakanlığına bağlı Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğü’ne şikayet etmelerini tavsiye etti.
Kendisinin de aynı konudan muzdarip olduğunu aktaran Küçük, “Bana reklam içerikli gelen tüm mesaj ve mailleri silmiyorum. Liste halinde bakanlığa şikayet edeceğim. Bana bu SMS’leri gönderen firmalar alacakları cezanın farkında değiller” diye konuştu.
BTK’yı göreve davet ediyorum Tüketicilere istemedikleri mesajların gelmesi halinde hem Gümrük Bakanlığına hem de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) şikayet edilmesi gerektiğini belirten Tüketici Hakları Derneği (THD) Başkanı Turhan Çakar, şikayetleri dikkate alması için BTK’yı göreve davet etti.
Tüketici cevap vermek zorunda değil
Söz konusu yasağın çıkmasıyla birlikte firmalar tüketicilere, “Bu mesajları almak istemiyorsanız evet ya da hayır yazın” diye SMS ve mail yolladıklarına işaret eden Küçük, tüketicilerin bu mesajlara cevap vermek zorunda olmadığını kaydetti.
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), tüketicileri, bankaların alışverişi körükleyen kampanyalarına karşı uyardı. Bankalar, Ramazan ayında vatandaşları kredi kartıyla alışverişe yönlendirmek için çeşitli kampanyalar düzenliyor. Kredi kartı müşterilerinin Ramazan ayı boyunca 500 liralık alışverişine 50 liraya kadar kadar hediye para veren bir bankanın kampanyasına katılmak için tek mesaj yeterli oluyor.
Para puan tüketimi körüklüyor
TÜSODER Başkanı Aydın Ağaoğlu, her ne kadar tüketiciye para ödülü veriliyormuş ve vatandaş kazançlı çıkıyormuş gibi gösterilmeye çalışılsa da bu kampanyaların, ihtiyaç fazlası alışverişe yol açtığını ve borçlanmayı artırdığını söyledi.
Yardım kuruluşları yasağın dışında
Yardım kuruluşları yasağın dışında Reklam içerikli mesajlara uygulanan yasağın sadece ticari firmaları kapsadığını vurgulayan TÜDER Başkanı Küçük, yardım kuruluşların bu yasağın kapsamı dışında kaldığını dile getirdi.
Şikayet edebilirsiniz
Küçük, yardım kuruluşu bile olsa derneklerin tüketicilerin izni olmadan SMS göndermemesi gerektiğini kaydetti. Vatandaşın bilgisi dışında telefon numarası ya da posta adreslerinin bir başka kurumla paylaşmanın, kanunlara aykırı olduğuna dikkat çeken Küçük, “Böyle durumlarda vatandaş, ilgili Cumhuriyet savcılığına şikayette bulunabilir” dedi.
Haber Kaynağı: Rahatsız
from Habergaraj.Com http://ift.tt/1ddsikX
0 yorum:
Yorum Gönder