Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, telefonla ürün tanıtımı ve alışverişlerdeki dolandırıcılık olaylarına karşı, vatandaşların arayan firma bilgilerini telefon ve internetten kontrol ederek alışverişlerini tamamlanması önerisinde bulunarak, “Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebilir” dedi. AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Tarakçı, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı, buna karşı alınan önlemler ve vatandaşın dikkat etmesi gereken konularla ilgili bilgi verdi. Son günlerde artan telefon dolandırıcılığı haberlerini tüm kamuoyu gibi çağrı merkezi sektörünün de üzüntüyle takip ettiğini belirten Tarakçı, “Bu tip çetelerin telefonu araç olarak kullanmaları gerekçesiyle, ülkemizde hem ekonomiye hem de istihdama çok önemli katkılar sağlayan çağrı merkezi sektörü ile birlikte anılmaları son derece yanlış, üzücü ve rahatsız edici bir durumdur. Dolandırıcıların telefon mecrasını kullanıyor olmaları, maalesef toplumda, ‘Bazı çağrı merkezleri dolandırıcılık yapıyor’ algısı yaratıyor. Oysa bu yapıları çağrı merkezi olarak adlandırmamak gerekiyor. Bunlara ancak ‘telefon mecrasını kullanan dolandırıcılar’ diyebiliriz” diye konuştu. Çağrı merkezi sektörünün gelinen noktada özellikle Anadolu şehirlerinin ekonomisine yıllık ortalama 500 milyon lira değer yaratan bir sektör konumuna eriştiğini anlatan Tarakçı, “Sektör, yatırım yapılan bölgede yaratılan ekosistem ile o bölgenin ekonomisine yedi kat fazla hareket kazandıran, sağladığı 70 bin istihdam ile ülkemizin en stratejik ve değerli sektörlerinden biridir. Günlük hayatta da vatandaşın birçok ihtiyacında hayatını kolaylaştıran oldukça önemli bir yere sahiptir” bilgisini verdi. Vatandaşlar nelere dikkat etmeli? Tüm vatandaşların yeni ürünlerden haberdar olmasının son derece normal olduğunu belirten Tarakçı, istismarcılara karşı da dikkatli olunması gerektiğini dile getirdi. Tarakçı, şöyle devam etti: “Vatandaşlarımız elbette ihtiyaçları olan, yararlanabilecekleri, ilgilendikleri hizmet ve ürünlerle ilgili tekliflerden, bilgilendirmelerden ve tanıtım mesajlarından haberdar olmak isterler. Günümüz koşullarında bu hem ticaretin canlanması hem de vatandaşların ihtiyaçlarının daha hızlı ve kolay şekilde görülmesi adına önem kazanıyor. Burada vatandaşların güvenli bir hizmet alıp almadıklarından emin olmaları için şu soruların cevaplarından emin olmalılar. Arayan taraf gerçekten bir ürün ya da hizmet sunuyor mu, bu ürün veya hizmet, güvenli koşullarda sunuluyor mu ve bu firma, güvenilir bir firma mı?” Vatandaşların kendisine gelen bir aramayı nasıl değerlendirmesi gerektiğini anlatan Tarakçı, “Bu gibi durumlarda öncelikle arayan firmayla daha önceden bir alışveriş ilişkisi olup olmadığına dikkat edilmeli, eğer daha önceden alışveriş yapılan bir markaysa ve numarası tanınıyorsa güvenli bir alışveriş yapılabileceği varsayılabilir. Eğer daha önceden alışveriş yapılmayan bir kurum arıyorsa, mutlaka kişisel bilgilere ne şekilde ulaştıkları sorulmalı. Eğer karşıdaki ‘müşteri temsilcisi’, kişisel bilgilere ne şekilde ulaştığını net bir şekilde açıklayamıyorsa, dikkatli olmak gerekiyor” ifadelerini kullandı. “Kapıda ödeme hakkınızı kullanın” Arayan kişinin yaptığı teklifin cazip gelmesi durumunda, teyit sürecinin başlaması gerektiğini söyleyen Tarakçı, “Eğer teklif yine de cazip geliyorsa, arayan kişiye hangi firmadan aradığı, firma bilgilerinin hangi kanallardan teyit edilebileceği sorulmalı. Arayan numarayı ve firmayı gerekiyorsa telefonla ulaşılarak ya da internetten kontrol ettikten sonra alışveriş tamamlanmalı. Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebilir” diye konuştu. Bu tip vakaların sadece çağrı merkezleri için değil, diğer tüm iş alanlarında da yaşanabildiğine dikkati çeken Tarakçı, “Vatandaşlarımızın yüz yüze ya da internet aracılığıyla karşı karşıya olduğu hizmet-ürün sağlayıcılarla olan alışverişinde dikkat ettiği hususlara aynı şekilde telefonda da dikkat etmesi gerektiğini söyleyebilirim. Diğer yandan konuyla ilgili yasal düzenlemelerin hem tüketicileri hem de sektörleri koruyacak şekilde hayata geçirilmesini de gerekli bulduğumuzu ifade edebilirim” değerlendirmesini yaptı. “Vatandaş dolandırıcıyla çağrı merkezi çalışanlarını ayırt edemiyor” Tarakçı, Çağrı Merkezleri Derneği’nin, kişisel bilgilerin gizliliği, mesafeli satışlarda güvenli alışveriş ve izinli pazarlama konularında, ilgili devlet kurumlarıyla iş birliği içerisinde çalıştığını söyledi. Günümüzde teknolojik gelişmelerin her türlü hizmete uzaktan erişime imkan tanıdığını hatırlatan Tarakçı, “Vatandaşlarımızın bu olanaktan huzurlu ve güvenli bir şekilde yararlanması için projeler geliştiriyoruz. İhtiyaç duyulan yasal düzenlemelerin hem vatandaşları hem de onlara hizmet sunan sektörleri koruyarak hayata geçirilmesi için önerilerimizi ve görülşlerimizi yetkili kurumlarla paylaştık, paylaşmaya da devam edeceğiz” bilgisini verdi. Bu tarz olayların sektörü olumsuz etkilediğini anlatan Tarakçı, “Karşımıza iki sorun çıkarmaktadır. Birincisi, vatandaşlarımız, kendilerini bilgilendirme, tanıtım ya da satış amaçlı arayan çağrı merkezleriyle dolandırıcıları ayırt edememekteler ve bu tip talihsiz vakaların yaşanması söz konusu olmaktadır. İkincisi ise, çağrı merkezi sektörü olarak bu ve buna benzer durumlarda olumsuz etkilenmemizdir” diye konuştu.
Kaynak: AA
0 yorum:
Yorum Gönder