Alman medyasındaki haberlere göre, Başbakan Yardımcısı ve Ekonomi Bakanı Sigmar Gabriel, digital alandaki gelişmelerin büyük fırsatlar kadar tehlikeler de içerdiğini bunlara karşı yeni düzenlemeler yapılmasına ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. Gabriel, Almanya Ekonomi Bakanlığı ve Federal Rekabet Kurumu’nun Google ile ilgili soruşturmada şirketin piyasadaki hakim durumunu rekabet kurallarını nasıl kullandığının araştırıldığını söyledi. Bu alanlarda tekelleşmeyi önlemek için elektrik ve gaz şirketlerinde uygulanan kuralının Google gibi internetteki arama motoru şirketler için de uygulanabileceğini anlatan Sigmar Gabriel, kişisel bilgi toplayarak, depolayan bu şirketlerin bunları bazı firmalara sattığını vurgularken, kişisel verilerin daha iyi korunabilmesi için Avrupa Birliği çapında düzenlemeler çıkarılması gerektiğini açıkladı.
Öte yandan Avrupa’nın önde gelen ülkelerdeki gazeteler yayınladıkları haberler sayesinde Google’ın para kazandığını, bu paradan kendilerine pay vermesi gerektiğini savunarak bu konudaki çabalarını arttırdığı bildirdi. Yayıncılar Google’ın sadece Fransa’da yıllık 1.2 milyar Euro değerinde reklam topladığı halde gazetelerin bu gelirin sadece 6’da 1’i ile yetinmek zorunda kaldığını bu ülkede Google arama motorunu kullanan herkesin şirkete yılda yaklaşık 50 Euro kazandırdığını vurguladı.
Haber Kaynağı: Sözcü
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
0 yorum:
Yorum Gönder